Publicat 04/10/2014 15:56

Ferrovial inaugura la seva quarta autopista als Estats Units després d'una inversió de 1.500 milions

Autopista de la empresa española Ferrovial en Estados Unidos.
FERROVIAL

La texana North Tarrant Express, una de les primeres amb preu de peatge flexible

DALLAS (ESTATS UNITS), 4 oct. (EUROPA PRESS) -

Ferrovial inaugura aquest dissabte a Texas (Estats Units) l'autopista North Tarrant Express, la quarta que posa en servei al país, en què té tres més en construcció i en què actualment competeix per tres projectes estimats en uns 2.300 milions de dòlars (uns 1.800 milions d'euros).

Amb la posada en servei de la nova via i la construcció i la inversió en nous projectes, el grup que presideix Rafael del Pino busca reforçar la important presència que ja compta al mercat de construcció i de concessions dels Estats Units i el Canadà.

Actualment, Ferrovial ja obté tant el 17% de les vendes com el 17% del seu benefici brut d'explotació (Ebitda) de Nord-amèrica, que se situa així com a tercer mercat de la companyia per darrere del Regne Unit i Espanya.

L'autopista que inaugura aquest dissabte és a més la segona que posa en servei a l'Estat de Texas, on el pròxim any espera inaugurar una altra de les que té en construcció i on a més s'ubica un dels projectes pels quals actualment licita el grup.

Això converteix aquest Estat en el qual més inversió ha realitzat Ferrovial dins del mercat estatunidenc, amb un volum total d'uns 5.150 milions d'euros en diferents projectes, segons ha informat Ignacio Vivancos, responsable als Estats Units de Ferrovial Agromán, la constructora del grup.

PROJECTE INNOVADOR

La North Tarrant Express, l'autopista que posa ara en servei, amb una antelació de gairebé un any (nou mesos) respecte als terminis previstos, ha suposat una inversió d'uns 2.100 milions d'euros.

Ferrovial es va adjudicar el 2009 la via que ara, després de la seva construcció, gestionarà i explotarà durant 52 anys. L'autopista, de 21 quilòmetres de longitud, uneix l'eix Dallas-Fort Worth i és la primera de Texas i una de les primeres als Estats Units a tenir un sistema de peatge flexible.

Aquest sistema, a més de ser electrònic i no requerir barreres, permet ajustar el preu del peatge a l'alça o a la baixa en funció del volum de trànsit que registra l'autopista, amb la finalitat de garantir la fluïdesa del trànsit i evitar les congestions, un dels objectius de l'Estat de Texas en promoure la infraestructura.

De fet, la North Tarrant Express forma part del sistema de 'managed lanes', o carrils de peatge exprés, dissenyats per Texas amb aquest final d'evitar congestions de trànsit i millorar els temps de viatge.

Es tracta d'autopistes que es construeixen a partir de la rehabilitació d'una carretera urbana ja existent, a la qual a més s'afegeixen carrils de pagament electrònics i sense barreres per evitar congestions de trànsit i garantir als ciutadans uns més òptims temps de viatge en els seus desplaçaments, segons va detallar Nicolás Rubio, responsable als Estats Units de Cintra, filial d'autopistes de Ferrovial, en una trobada amb la premsa amb motiu de la inauguració de la via.

En el cas de l'autopista que s'estrena ara, té dos carrils de peatge i dos més (en alguns trams tres) lliures per sentit.

SEGELL ESPANYOL I LOCAL

Per a la construcció de l'autopista, les obres de la qual han donat feina a unes 2.000 persones, Ferrovial ha comptat amb empreses espanyoles, com Atesvi, encarregada de subministrar els prefabricats de formigó, la tecnològica Indra o la consultora Api 21.

La via és a més la primera en la qual compta la participació com a inversor d'un fons local. La societat concessionària que l'ha promogut i que a partir d'ara la gestionarà està controlada per un consorci en el qual Ferrovial té la majoria del capital, amb un 56,7%, i que completen el fons estatunidenc Meridiam, amb un 33,3, i que completa el Dallas Police and Fire Pension System, el fons de pensions dels bombers i policies de la ciutat, amb el 10% restant.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés