Publicat 04/03/2014 14:38

Ferrmed demana al Govern central 800 milions pel Corredor Mediterrani i critica invertir en AVE

BRUSSEL·LES, 4 març (EUROPA PRESS) -

El secretari general a nivell europeu de Ferrmed, el lobby que impulsa el Corredor Mediterrània, Joan Amorós, ha assegurat que aquest projecte patirà "un retard d'al voltant d'un any" respecte dels plans del Govern espanyol, al qual ha instat a assignar els 800 milions d'inversió que falten pel projecte, després de criticar que l'executiu aposta en el seu pla de transports per més inversió en línies d'alta velocitat sense gaire rendibilitat, segons la seva opinió.

"El pla que han fet fins al 2014 no ens agrada massa perquè el 70% de les inversions les dediquen a alta velocitat en línies que no tenen gaire rendibilitat, i en canvi en les línies convencionals apliquen un 8%", ha lamentat Amorós en declaracions a la premsa a Brussel·les, on participa a una conferència al parlament Europeu per reclamar un pla estratègic de logística a nivell de tota la UE per a la pròxima legislatura per millorar l'eficiència del transport terrestre.

Amorós ha admès que estan d'acord amb el Govern espanyol en els seus plans pel Corredor Mediterrani "a curt termini", tot i que ha deixat clar que des de Ferrmed preveuen que hi hagi un retard d'al voltant d'un any respecte als seus plans.

"Ells deien que al 2016 això podria estar a Alacant, Múrcia i Cartagena. És impossible, perquè només fer el tram de Castellbisbal a Martorell, que són vint i pocs quilòmetres, ja ens van dir que tardarien més de dos anys perquè és molt complicat, perquè hi ha trens de rodalies", ha explicat.

Alhora, ha recordat que també cal "refer un projecte entre Tarragona i València" i assignar els 800 milions d'euros d'inversions que els falten per poder cobrir el projecte.

"Això es pot endarrerir aproximadament un any, gairebé segur. A València el 2015 no estarà, probablement estigui el 2016 i després a Múrcia i Cartagena, el 2017. Això és el que jo crec", ha insistit.

Amorós ha rebutjat els plans del Govern a mitjà termini perquè ja haurien de començar a treballar a desdoblar la línia entre Tarragona i València per evitar un greu problema de saturació a partir del 2020: "Línies d'aquest tipus requereixen de vuit a deu anys d'inversió. Com no comencin a programar-ho ara, això no estarà a temps".

El secretari general de Ferrmed ha lamentat que el problema per tirar endavant el projecte de Corredor Mediterrani és a França i Espanya perquè els Governs nacionals demoren les inversions: "Aquest és el drama".

"Per part de la Comissió Europea no hi ha cap problema. Té molt clar que el Corredor Mediterrani és el prioritari. L'únic és que el Govern ha de planificar i que ells estan disposats a portar de l'ordre del 30% de la inversió, que és molt, i en segons quines zones fins i tot poden arribar al 40%", ha recordat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés