Actualitzat 02/10/2020 11:02

Fernández Díaz nega l'autenticitat dels missatges de text amb Paco Martínez

L'exministre d'Interior i membre del PP, Jorge Fernández Díaz, atén els mitjans de comunicació. Madrid (Espanya), 10 d'octubre del 2019.
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo

L'exministre de Rajoy s'ofereix a declarar davant el jutge de l'Audiència Nacional, però com a testimoni

MADRID, 2 oct. (EUROPA PRESS) -

L'exministre d'Interior Jorge Fernández Díaz ha recorregut la seva imputació en la peça Kitchen del cas Tàndem, que investiga el presumpte ús fraudulent de fons reservats per sostreure informació sensible a l'extresorer del PP Luis Bárcenas, en un escrit en el qual nega l'autenticitat de quatre missatges de text que l'implicarien en aquest afer i que hauria intercanviat amb el seu número dos, Francisco Martínez.

Els missatges els van guardar el llavors secretari d'estat de Seguretat, que fins i tot en va estendre una acta notarial.

La defensa ha remès un recurs al Jutjat Central d'Instrucció 6, al qual ha tingut accés Europa Press, que impugna el valor probatori de les comunicacions perquè afirma que en haver-se aportat a la causa mitjançant arxius d'impressió, "es desplaça la càrrega de la prova a qui pretén aprofitar-ne la idoneïtat probatòria", per la qual cosa considera imprescindible la pràctica d'una prova pericial que acrediti la realitat d'aquestes converses.

En un dels missatges que també ha aportat l'imputat Francisco Martínez, l'exministre de Mariano Rajoy assenyala el llavors xofer de Bárcenas, Sergio Ríos, com un element "important" per esbrinar qüestions relatives a l'extresorer dels populars, segons el sumari.

En tot cas, la defensa de Fernández Díaz, que exerceix l'advocat Jesús Mandri, assenyala que l'exministre té una "absoluta disposició" declarar davant el jutge del cas, Manuel García-Castellón, tot i que en qualitat de testimoni, perquè com a investigat se'n deriven altres connotacions i una estigmatització que en aquest cas no resulta justificada ni necessària". Està citat el proper 30 d'octubre.