Actualitzat 17/12/2013 22:40

Fernández Díaz demana a Artur Mas que "reflexioni" perquè està provocant una "fractura social" a Catalunya

Jorge Fernández Díaz
EUROPA PRESS

Acusa la Generalitat de convertir la Guerra de Successió i la caiguda de Barcelona el 1714 en una "guerra de secessió"

MADRID, 12 des. (EUROPA PRESS) -

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha reclamat aquest dijous al Govern d'Artur Mas que "reflexioni" perquè, segons la seva opinió, la deriva que estan prenent les seves aspiracions sobiranistes està provocant una "fractura social" que va més enllà de qüestions polítiques o de "desafecció" cap a la resta d'Espanya.

"Estic veient a Catalunya alguna cosa que no havia vist mai, i és una fractura social, famílies en les quals no es pot parlar de política, No és només la desafecció cap a Espanya, sinó la fractura en la pròpia Catalunya", ha explicat Fernández Díaz després de ser preguntat, durant els esmorzars informatius d'Europa Press, pel simposi 'Espanya contra Catalunya' que organitza la Generalitat i que analitzarà els suposats greuges comesos per l'Estat des del 1714.

Per al ministre, el que intenta el Govern de CiU amb aquest fòrum és "convertir la Guerra de Successió" de principis del segle XVIII i la subsegüent caiguda de Barcelona el 1714 en mans de les tropes borbòniques en una "guerra de secessió", la qual cosa és, segons la seva opinió, un "despropòsit".

EL SIMPOSI PORTA A L'ODI

Fernández Díaz considera que el simposi té com a objectiu "justificar" les decisions que la Generalitat ha anat prenent des de fa mesos en les seves aspiracions sobiranistes, però que només porta "a l'enfrontament, a l'odi" i, a més, és "una iniciativa mancat del més mínim rigor històric i del més mínim sentit de la responsabilitat".

"Crec que la realitat s'imposa per si mateixa. Ha estat una guerra de successió no només a nivell espanyol, sinó a nivell europeu. I ningú en el món és capaç durant 300 anys de fer coses en contra d'altres, tot i que es volgués", ha afirmat.

A la pregunta de si la situació creada per la deriva sobiranista té remei, el ministre ha respost que "per descomptat" que ho té. "Sóc optimista perquè sóc realista. Tinc confiança en el mateix poble de Catalunya; és una terra oberta, acollidora i solidària. Si hi ha alguna cosa que va contra l'essència de la identitat històrica de Catalunya és el que està succeint ara. Que reflexionin", ha assenyalat.

EL DIÀLEG TÉ LÍMITS

En declaracions posteriors als mitjans de comunicació, el responsable d'Interior ha insistit en aquests termes i ha subratllat que el Govern de Mariano Rajoy està "obert permanentment al diàleg", si bé ha deixat clar que en aquest diàleg "hi ha uns límits que són els que estableix la Constitució".

En aquest sentit, Fernández Díaz ha dit a la Generalitat de Catalunya que "a ningú se li pot demanar el que no pot donar" i que, per tant, "no se li pot demanar a cap govern que incompleixi la Constitució".

En canvi, ha destacat que l'executiu central, "com és el seu deure", està "ajudant molt" Catalunya en la difícil situació econòmica que està travessant perquè és "part indissoluble d'Espanya i el que és bo per a Catalunya és bo per a Espanya i el que és bo per al conjunt d'Espanya és bo per a Catalunya".

"Portem vivint junts des que Espanya es va fundar com un Estat modern i així hem de seguir tot i que ara hi hagi alguns que només vulguin posar la lupa i l'accent en el que ens separa i vulguin separar als catalans entre ells. Aquest és l'error històric més gran que estan cometent alguns", ha tancat.

Contingut patrocinat