Publicat 13/02/2018 13:56

Felipe González creu que Junqueras hauria d'estar en llibertat fins que sigui processat i condemnat

Felipe González en la II Assemblea Madrid Fòrum Empresarial
EUROPA PRESS

MADRID 13 febr. (EUROPA PRESS) -

L'exlíder de l'Executiu espanyol Felipe González ha defensat aquest dimarts que, segons la seva "interpretació i visió garantista de la Constitució", l'exvicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras "hauria d'estar en llibertat" fins que sigui "processat i condemnat" per la seva implicació en el procés sobiranista català.

"Jo respecto el que fa el magistrat del Tribunal Suprem Pablo Llanera, però haig de dir-li que m'agradaria que la Constitució fos molt garantista i, al moment en què estigui processat i condemnat, que compleixi condemna, però prèviament hauria d'estar en llibertat", ha apuntat en declaracions a Telecinco recollides per Europa Press sobre la decisió judicial d'enviar Junqueras a presó provisional.

González ja va reconèixer al gener la seva "dificultat" per veure la comissió de delicte de rebel·lió per part dels dirigents independentistes que van dissenyar i van posar en marxa el full de ruta del procés sobiranista ja que, al seu parer, "la rebel·lió és un delicte difícilment probable".

Així mateix, ha dit que "l'espectacle" del president del Parlament a Catalunya, Roger Torrent, li posa "molt difícil" a Llarena "reconsiderar" la posada en llibertat de l'ex-número dos del Govern.

"Jo crec que hauria d'estar en llibertat, sí, però crec que els seus companys de fila no estan ajudant, estan generant el màxim de desconfiança sobre la intenció dels representants de l'independentisme", ha afegit.

D'aquesta manera, ha acusat Torrent de "vulnerar els drets dels diputats" catalans i de "burlar" la legalitat en congelar " els terminis" per a la sessió d'investidura.

De la mateixa manera, ha instat els grups de la Cambra a presentar "un recurs d'empara" en el Tribunal Constitucional davant la "situació de buit" que està creant Torrent en congelar "els terminis" per a la investidura del president de la Generalitat.

RAJOY N'ESTÀ FART

D'altra banda, González ha apuntat que el president del Govern central, Mariano Rajoy, no hauria d'optar a la reelecció i ha declarat tenir "la impressió" que el líder de l'Executiu "n'està fart".

Així, ha explicat que "quan un comença a governar pot suportar una tona de pes i no resultar pesada, però quan portes deu anys mig quilo et sembla pesat".

A més, ha recordat com quan ell portava deu anys al Govern va rebre la visita de l'excanciller alemany Helmut Schmidt, que li va dir: "Deu anys és el màxim, la resistència dels materials es ressent i un es torna impacient, que és el pitjor que un es pot tornar per governar".

Contingut patrocinat