MADRID 5 abr. (EUROPA PRESS) -
L'expresident del Govern espanyol Felipe González ha assegurat aquest dijous que veu algunes similituds entre la manera que el procés sobiranista a Catalunya ha actuat contra la Constitució espanyola i la "vulneració de les regles del joc" a Veneçuela per part del president Nicolás Maduro.
En una roda de premsa al costat d'opositors veneçolans a la Casa d'Amèrica, González ha reconegut que les crisis a Catalunya i Veneçuela guarden similituds pel que fa a l'ocorregut els passats 6 i 7 de setembre en el Parlament, quan es van aprovar les lleis del referèndum i de transició fins a la constitució de la República catalana, forçant el reglament de la Cambra i amb l'oposició denunciant la vulneració dels seus drets.
"Vulnerant les regles del joc i la Constitució, (Maduro) va falsejar un procés, en aquest cas parlamentari, per triar una assemblea, en aquest cas constituent amb plens poders, sense sufragi universal. Quelcom molt semblant va passar el 6 i el 7 de setembre a Catalunya, desgraciadament", ha assenyalat González.
La diferència entre un cas i l'altre, ha precisat, és que "aquells que pretenien violentar l'Estatut d'Autonomia i la Constitució no tenien darrere la força suficient per culminar el procés, mentre que Maduro, que pretenia violentar la Constitució veneçolana, a més tenia la força per imposar-ho".