Publicat 24/06/2026 10:35

Feijóo acusa a Sánchez de ser el "nexe corruptor" i avisa als socis: "Per decència hauríem de fer-lo fora amb una moció"

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, intervé durant una sessió plenària en el Congrés dels Diputats, a 24 de juny de 2026, a Madrid (Espanya).
Eduardo Parra - Europa Press

MADRID 24 juny (EUROPA PRESS) -

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha acusat aquest dimarts al cap de l'Executiu, Pedro Sánchez, de ser el "nexe corruptor" i l'ha emplaçat a assumir responsabilitats polítiques, dissoldre les Corts i convocar eleccions per no "estirar minuts de les escombraries". Dit això, ha avisat als socis que "per decència", haurien de fer-lo fora amb una moció de censura.

En la compareixença en el Congrés sobre les investigacions judicials que envolten al Govern, ha denunciat el "victimisme" amb el qual Sánchez ha acudit a la Càmera i la "indignidad que hi ha en els grups que recolzen al Govern". De fet, ha avisat als socis del PSOE que "ara ja són els seus còmplices" i que "si segueixen així acabaran sent simples danys col·laterals".

"Ho reitero. Per la decència que representa aquesta Càmera hauríem de fer fora a aquest Govern amb una moció de censura. Per mi, avui mateix", ha traslladat el cap de l'oposició als aliats parlamentaris del PSOE.

PREGUNTA SI ESPERA A QUÈ LI ARRIBI UN SUPLICATORI

Després d'acusar a Sánchez d'intentar "normalitzar" la corrupció, Feijóo ha preguntat a què cal esperar ara: "Al fet que li arribi un suplicatori al senyor P.S.? O és que està entre els seus plans que en aquest cas la Cambra ho rebutgés?".

A més, Feijóo ha afirmat que fa "vergonya aliena" sentir parlar al president del Govern de tolerància zero contra la corrupció. "Quina invent!", ha exclamat, per subratllar que ell sí que posa la seva "pròpia experiència de govern com a prova que la política pot exercir-se de forma honesta" i que el seu llistó és "no haver ficat la mà en la caixa mai"

Feijóo ha insistit que Sánchez ha de deixar la Presidència del Govern i li ha preguntat si quan diu com no seguiran es refereix a "seguir delinquint". "Què fa encara aquí en l'escó? Aquest és el veritable debat d'avui, no la seva propaganda, ni les seves excuses, ni el seu victimisme. El debat és si Espanya pot seguir en mans d'un Govern corrupte, sense suports, sense pressupostos, sense un altre projecte que no sigui resistir, sense la més mínima autoritat moral que exigeix el càrrec", ha manifestat.

Contador

Contingut patrocinat