Foto: FCAC
BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) ha presentat tres propostes de resolució als diferents grups del Parlament de Catalunya, entre les quals es troba una petició perquè es mantinguin les mesures de suport a la concentració i modernització de les cooperatives agroalimentàries.
En un comunicat, la FCAC ha defensat aquest dilluns que aquestes mesures contribueixen al desenvolupament del sector, pel que ha demanat als partits una nova convocatòria d'ajudes a la modernització de caràcter plurianual, durant un període mínim de tres anys.
També considera "imprescindible" que la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural mantingui les ajudes específiques a la fruita seca i pagui els imports pendents de la convocatòria del 2012.
Segons ha argumentat, la pèrdua d'aquestes ajudes suposaria l'abandonament d'"una part important" de les 65.000 hectàrees que ocupa aquest cultiu a Catalunya, amb l'impacte negatiu que això tindria per al medi ambient, tenint en compte que els terrenys de fruita seca normalment no solen tenir alternativa de cultiu.
A més, la FCAC també ha demanat al Govern que fomenti les assegurances agràries, que aboni la millora dels processos de transformació i comercialització dels productes agraris, que impulsi el finançament de projectes d'investigació, i que promocioni els productes alimentaris "de qualitat".