BARCELONA, 16 juny (EUROPA PRESS) -
El responsable d'Innovació i Digital del FC Barcelona, Lluís Alsina, ha explicat aquest dimarts que el club és líder en presència a Internet respecte a altres equips amb 180 milions d'usuaris en les xarxes socials.
En una conferència en la XXI trobada d'ICT i Digital Media, que se celebra a l'escola de negocis Iese, Alsina ha destacat que l'increment exponencial de la densitat digital --nombre d'usuaris a la xarxa-- ha provocat que el nombre de seguidors hagi passat de 10 milions el 2010 als 180 actuals.
Alhora, ha assenyalat que l'increment d'usuaris no ha suposat un augment de seguidors en el món físic --que es manté estable en 300 milions--, però ha obert la porta a obtenir un rendiment econòmic de fans que viuen en altres parts del món.
Per exemplificar la situació, ha explicat que el país amb més visitants en línia és la Xina, i que la redacció des de la qual es creen els continguts web té professionals que treballen en nou llengües diferents.
Ha remarcat que el repte continua sent com monetitzar i convertir en negoci la gran quantitat de visitants que tenen a Internet, però ha destacat que l'exposició digital està adquirint un pes cada cop més gran en els contractes de patrocini.