Publicat 05/11/2015 10:39

Faconauto reivindica el paper dels concessionaris malgrat les noves tecnologies

BARCELONA, 5 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de la Federació d'Associacions de Concessionaris de l'Automoció (Faconauto), Jaume Roura, ha reivindicat aquest dijous el paper "necessari i imprescindible" de les xarxes de distribució per als fabricants de vehicles, malgrat l'auge de les noves tecnologies.

Ho ha dit durant la segona jornada de la XXX Trobada d'Automoció d'Iese i KPMG a Barcelona, on ha assenyalat que les noves tecnologies ja estan obligant els concessionaris a adaptar-se, perquè ha explicat que els clients arriben amb molta més informació, però ha assegurat que "la figura del concessionari té un futur esperançador".

Ha recordat que durant la crisi han desaparegut 1.300 concessionaris a Espanya i s'han destruït 50.000 llocs de treball, però ha celebrat que ja s'acumulen 26 mesos consecutius de creixement de les vendes, fet que significa que el sector està "ja en plena recuperació".

"La distribució és necessària i, no només continuarà, sinó que ara per ara som més necessaris que mai", ha subratllat, i ha argumentat que no es poden produir cotxes sense tenir assegurada la seva distribució.

Ha afirmat que els concessionaris donen seguretat financera als fabricants, perquè la producció de les plantes "està venuda i cobrada abans que surti de la línia" per part dels distribuïdors, per la qual cosa ha sostingut que les marques han de potenciar les seves xarxes perquè siguin empreses rendibles.

Roura ha constatat que el 85% dels concessionaris són empreses familiars i ha destacat que donen feina "estable i format" aproximadament a 137.000 persones.

CAS TESLA

Roura ha compartit taula rodona amb el president de l'associació de concessionaris dels Estats Units, Peter Welch, i ambdós s'han referit a l'empresa de Silicon Valley Tesla Motors -fabricant de cotxes elèctrics, que ven per internet i en botigues pròpies-, i han assenyalat que l'empresa es pot permetre no distribuir els seus cotxes a través de concessionaris tradicionals perquè té poc volum de producció.

Welch ha defensat que "tota fàbrica necessita distribució" i ha assegurat que no hi ha un sistema més eficient.

"Ho pot fer avui per la seva limitada producció, però en el moment en el qual aspiri a volums, haurà d'optar pels concessionaris", ha augurat Roura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés