Publicat 17/01/2020 11:24CET

Facebook cancella els seus plans d'introduir anuncis a WhatsApp, segons WSJ

Logo aplicació Whatsapp
PIXABAY/CC/ARIVERA - Archivo

MADRID, 17 gen. (Portaltic/EP) -

Facebook ha cancellat el pla d'introduir anuncis a l'aplicació de missatgeria WhatsApp i en els últims mesos la companyia ha dissolt l'equip de treballadors que s'encarregaven d'aquest projecte, segons ha informat The Wall Street Journal (WSJ).

Facebook va anunciar el 2018 el seu projecte d'introduir anuncis a WhatsApp per augmentar la monetització en funcions com els estats, i substituir així el model anterior de pagament per subscripció anual i mantenir-ne el carcter gratut.

El vicepresident de WhatsApp, Chris Daniels, va declarar que la publicitat seria "la principal eina de monetització de l'empresa, així com una oportunitat perqu les empreses arribin a les persones a WhatsApp".

Ara, la feina que havia avanat la companyia durant mesos s'ha eliminat del codi de l'aplicació, tot i que al maig del 2019 havia dut a terme les primeres proves als estats, amb anuncis semblants als de les histries d'Instagram, també de Facebook.

L'equip responsable del projecte s'ha dissolt en els últims mesos, segons WSJ. La companyia manté els seus plans d'introduir els anuncis als estats en algun moment, per se centrar a desenvolupar funcions perqu les empreses puguin interactuar amb els consumidors com a mtode de monetització en la seva versió WhatsApp Business.

El pla de monetització que lidera Facebook, propietari de WhatsApp des del 2014, va ser el responsable de la dimissió dels dos creadors de WhatsApp, Brian Acton i Jan Koum, tots dos durant el 2018. L'aplicació té ara més de 1.500 milions d'usuaris arreu del món.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés