BARCELONA, 10 maig (EUROPA PRESS) -
Periodistes especialitzats, creadors de continguts digitals i prescriptors internacionals vinculats al 'World's 50 Best Restaurants' i a la 'Guia Michelin' visitarà Catalunya aquesta setmana vinent per veure'n el potencial gastronòmic.
És una activitat de l'Agència Catalana de Turisme emmarcada en la distinció 'Catalunya, regió mundial de la gastronomia 2025', informa aquest dissabte en un comunicat la Conselleria d'Empresa i Treball.
Procedeixen de set mercats estratègics per al turisme gastronòmic: Brasil, Dubai, Índia, Japó, Noruega, Regne Unit, Sud-àfrica i Vietnam.
La directora de l'Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, ha dit que "Catalunya viu el millor moment gastronòmic de la seva història" i per això cal posicionar la gastronomia com a pilar estratègic turístic.
Durant quatre dies veuran alta cuina, producte local i cultura: visitaran restaurants destacats (inclòs l'espai elBullifoundation), la llotja de peix de Palamós (Girona), Montserrat i Temps de Flors de Girona, entre altres mostres de la cultura.
TRES VIATGES D'AQUESTA MENA
Aquest és el segon dels tres viatges d'aquesta mena organitzats per "reforçar el lideratge gastronòmic català": el primer va ser al març amb 40 creadors de contingut digital especialitzats en viatges, 'lifestyle', escapades i enogastronomia.
Durant la setmana d'aquest viatge, l'abast de les històries d'Instagram del perfil @catalunyaexperience (principal canal de promoció turística internacional de Catalunya) va créixer un 60%, i l'activitat global del perfil va augmentar un 101,5% respecte a la mitjana habitual.
El tercer viatge es farà al setembre, amb "un nou grup de prescriptores internacionals" especialitzats en gastronomia, que completarà aquesta campanya global de posicionament.