Publicat 23/05/2016 15:00

Experts en mobilitat discrepen sobre si cal unir el tramvia i quan fer-ho

J.A. Acebillo; G,Bel; A.Bassas; P.Macias; J.Barceló y A.Ulied
EUROPA PRESS

Els partidaris creuen que no afectarà al trànsit i els escèptics desconfien dels seus efectes

BARCELONA, 23 maig (EUROPA PRESS) -

Sis experts en mobilitat i urbanisme han discrepat aquest dilluns sobre la idoneïtat d'unir el tramvia de Barcelona per l'avinguda Diagonal, pels efectes que tindria l'obra sobre la ciutat, i sobre quan hauria de fer-se.

Ha estat en una taula rodona organitzada pel Racc en què han participat el director d'estratègia de connexió del tramvia de l'Ajuntament de Barcelona, Pere Macias; i el professor d'arquitectures de la universitat de la Sivizzera Italiana, Josep Antoni Acebillo, que ha estat l'encarregat del disseny de la construcció del tramvia.

També han participat el catedràtic emèrit i responsable de projectes de transport i TIC de la UPC, Jaume Barceló; el catedràtic d'Economia Aplicada i diputat de JxSí, Germà Bel; el periodista Lluís Permanyer, i el soci director de la consultoria de mobilitat, Andreu Ulied.

Macias ha defensat la unió del tramvia com a part d'un procés d'aflorament d'aquest tipus de transport en les principals ciutats del món i ha destacat que l'obra no resoldrà totalment els problemes de mobilitat i contaminació, ja que només afectaria el 0,33% del tràfic de transport a la ciutat.

Acebillo s'ha mostrat molt crític amb la unió perquè el tramvia és un "depredador de l'espai públic", un bé que creu que s'ha tornat escàs en les ciutats desenvolupades, i ha instat a tenir compte amb la Diagonal perquè, segons ell, pot fer tremolar el sistema de sinergies de la ciutat.

El diputat de Jxsí ha demanat concretar els objectius abans que els instruments, remarcant que potser la cosa més intel·ligent sigui esperar alguns anys perquè el "futur ensenyi més la seva cartes" i es tingui més certesa de quina actuació és la més adequada; i ha afirmat que les emissions contaminants de les obres seran difícils de compensar per l'estalvi que suposa el tramvia.

Per la seva banda, Barceló ha afirmat que la intervenció és "necessària" per adaptar-se a les demandes de més qualitat de l'aire i menys transport privat, i també per facilitar l'evolució del districte tecnològic 22@.

Permanyer ha considerat que l'ajuntament hauria d'intentar solucionar el problema amb la implantació d'una flota d'autobusos elèctrics i avaluar el seu resultat, perquè és una mesura molt més "reversible" que les obres que suposaria la unió del tramvia.

Ulied ha assenyalat que la necessitat de reformar la Diagonal respon a un problema de salut públic que, juntament amb altres actuacions, podria estalviar entre 1.000 i 6.000 milions d'euros en despeses mèdiques.

També han assistit a la taula rodona l'exalcalde de Barcelona Xavier Trias juntament amb regidors de les altres forces polítiques del consistori i membres de la societat civil de la capital catalana.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés