Actualitzat 08/07/2014 15:57

Un exconseller de Spanair creu que hauria estat "una irresponsabilitat" tancar-la a l'estiu del 2011

Juicio por la quiebra de Spanair en la Ciudad de la Justicia
EUROPA PRESS

BARCELONA, 8 jul. (EUROPA PRESS) -

L'exmembre del consell de Spanair Josep Maria Benet ha assegurat que hauria estat "una irresponsabilitat" tancar l'aerolínia a l'estiu del 2011, en la seva declaració a judici com a demandat per presumptament contribuir a endarrerir cinc mesos el concurs de creditors agreujant així la insolvència de la companyia.

"La meva moral no em permetria tancar la companyia en aquell moment --juliol del 2011--. A l'estiu començava a guanyar diners, hauria estat un sense sentit d'enormes proporcions", ha valorat en el judici mercantil que ha començat aquest dimarts a la Ciutat de la Justícia de Barcelona.

Benet ha considerat que, després d'un hivern de pèrdues, l'estiu era un moment pròsper per a l'aerolínia: la Generalitat havia promès finançament i les negociacions amb Qatar Airways prosperaven per posar en marxa un 'hub' a Barcelona.

Per contra, l'exmembre del consell ha assegurat que es van trobar amb una situació d'"insolvència imminent" el gener del 2012 després del cessament del finançament de la Generalitat i que va ser llavors quan era convenient acudir al concurs de creditors i no abans.

S'ha pronunciat així en la mateixa línia del llavors president de la companyia, Ferran Soriano, que també ha assegurat que no van acudir abans al concurs perquè tenien finançament de la Generalitat per posar en marxa el 'hub' que, segons ell, "augmentaria el PIB de la ciutat en un 3%".

També ha declarat com a testimoni el que era secretari d'Economia i Finances de la Generalitat, Albert Carreras, que formava part de la comissió interdepartamental que es va encarregar de "tenir els ulls ben oberts" perquè els fons públics injectats a la companyia s'utilitzessin convenientment, segons ha dit ell mateix a judici.

Carreres ha explicat que les ajudes públiques a Spanair es van mantenir fins que van estar "convençuts que finançar-la un dia més seria desaprofitar-les"; va ser quan Qatar Airways va trencar les negociacions a final del 2011 per a l'adquisició de l'aerolínia, i ha afegit que les noves converses que va emprendre Spanair amb una companyia xinesa, HNA, tenien un resultat incert.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés