Actualitzat 17/03/2015 12:31

Europastry ven a Nazca les cadenes Santagloria, El Molí Vell i L'Obrador

Panadería SantaGloria de Europastry
Foto: EUROPASTRY

Nazca adquireix també els 40 establiments de Taberna del Volapié

BARCELONA, 17 Mar. (EUROPA PRESS) -

Europastry ha venut a FoodBox --plataforma de restauració multimarca de Nazca Capital-- la seva divisió 'venda al detall', composta per les ensenyes L'Obrador, Santagloria i El Molí Vell, ha informat la multinacional catalana aquest dimarts en un comunicat.

   La companyia ha assenyalat que l'operació respon a l'estratègia de "centrar-se en la seva activitat principal", l'elaboració de masses congelades per a pa i brioixeria, i de potenciar la seva internacionalització.

   En total, Europastry té 42 establiments propis i nou franquícies d'aquestes tres marques; la facturació conjunta és de 15 milions d'euros i la plantilla, de prop de 270 persones.

   "El creixement de la divisió 'venda al detall' ens feia entrar en alguns casos en competència amb els nostres propis clients, una situació que volem evitar costi el que costi", ha explicat el president d'Europastry, Jordi Gallés.

   Europastry, que va tancar el 2013 amb una facturació de 400 milions d'euros, té centres productius a Espanya, Portugal, Estats Units i Turquia, i és present a 40 mercats.

TABERNA DEL VOLAPIÉ

   Nazca Capital --societat gestora de fons de capital risc enfocada a invertir en petites i mitjanes empreses espanyoles no cotitzades-- ha informat en un comunicat que també ha arribat a un acord per comprar la cadena andalusa de 'gastro-tavernes' Taberna del Volapié, creada el 2008 i amb 40 tavernes a tot el territori espanyol.

   L'objectiu de Nazca és convertir-se en un grup multimarca de restauració líder a Espanya, i ha destacat que l'equip de FoodBox té una llarga experiència en projectes de creixement a Espanya com 100 Montaditos, La Sureña, TGB i Burger King.

   El pla de negoci de FoodBox preveu la creació d'una nova estructura central a la qual s'han incorporat 16 treballadors, un pla d'expansió amb establiments propis i franquícies amb l'objectiu de superar els 350 establiments en un termini de cinc anys, i la incorporació de noves marques a la plataforma.

   FoodBox estima tancar aquest any amb unes vendes dels seus propis establiments i franquícies de més de 35 milions d'euros i un Ebitda de prop de 3 milions, tot i que ha subratllat que l'adquisició addicional d'alguna de les ensenyes que actualment es troben en negociació podria incrementar les esmentades xifres "significativament".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés