Publicat 03/11/2015 19:37

Estudiants d'ESADE i Ferran Adrià traslladen l'auditoria creativa de elBulli a l'empresa

Estudiantes de ESADE y Ferran Adrià
ESADE

MADRID, 3 nov. (EUROPA PRESS) -

ESADE Business School i elBulliFoundation, la fundació del xef Ferran Adrià que des de elBulliLab es dedica al foment de la innovació, han organitzat una competició entre els estudiants de l'escola amb el repte d'analitzar el procés creatiu de l'empresa Roca amb la finalitat d'obtenir el seu perfil de creativitat i proposar iniciatives innovadores, segons han informat en un comunicat.

"L'auditoria creativa és una eina per obtenir la millor eficiència en la innovació i sobretot que aquesta eficiència duri molt temps", ha explicat Ferran Adrià.

El xef s'ha preguntat: "Com és possible que hi hagi auditories econòmiques però no n'hi hagi en la innovació?", per la qual cosa aquest challenge permeti als participants endinsar-se en món nou.

El concepte d'auditoria creativa és una novetat dins del món de l'empresa i de la gestió, per la qual cosa un grup de professors de ESADE Business School i un equip de elBullifoundation han treballat en l'aplicació de l'auditoria creativa a l'àmbit de l'empresa, i han desenvolupat una nova eina que serveix per auditar el procés creatiu de les empreses que volen innovar.

"Per construir una piràmide de la innovació cal començar per respondre per a què s'innova, la qual cosa fa impossible generalitzar un únic model de piràmide aplicable a totes les empreses", ha assenyalat Adrià.

La competició organitzada entre les dues institucions, anomenada Creativity for Business Innovation Challenge (C4BI), està dirigida específicament a estudiants que fan els seus estudis en el campus d'ESADE a Sant Cugat (Barcelona).

Concretament participen en el repte equips de cinc persones formats per estudiants del Grau en Administració d'Empreses (Bachelor of Business Admnistration - BBA), els Masters of Science (MSc) i del MBA indistintament.

"El C4BI, és una oportunitat única", ha afirmat el degà de la Business School d'ESADE, Josep Franch.

"El perfil ideal per afrontar aquest repte és el d'una persona interessada en els processos d'innovació i en el desenvolupament de les capacitats creatives, i que tingui una mentalitat emprenedora", afegeix.

Es tracta d'una activitat voluntària i complementària dels cursos que conformen el currículum oficial dels programes, perquè els estudiants poden experimentar amb una nova metodologia desenvolupada per comprendre els processos creatius i innovadors en el món de l'empresa.

La competició, que ha tingut més de 300 alumnes inscrits i interessats a participar-hi, consta de cinc fases.

En la fase final, després de conèixer la metodologia Sapiens de la pròpia mà del xef de elBulli, els participants hauran de completar una auditoria del procés creatiu del projecte "W + W" de Roca Gallery i recórrer a fonts de dades secundàries i a opinions d'experts.

La col·laboració entre elBullifoundation i ESADE Business School pretén posar en valor el procés d'auditoria creativa aplicat al restaurant elBulli i traslladar-lo als processos de creativitat i innovació que es desenvolupen a l'entorn empresarial.

Finalment, els cinc equips finalistes formats per cinc estudiants d'ESADE cadascun defensaran a finals de novembre les seves conclusions davant d'un grup d'experts a ESADECREAPOLIS.

El jurat, format pel mateix Ferran Adrià, Xavier Torra, Roca Brand Communication Manager, Josep Franch, degà d'ESADE Business School i Marcel Planellas, professor del Departament de Direcció General i Estratègia d'ESADE elegiran l'equip guanyador.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés