Publicat 25/02/2019 11:36

Un estudi augura que la sortida de les VTC expulsar Barcelona de la xarxa de les 'smart cities'

Vehicles VTC en la seva recent protesta a Barcelona (arxiu)
EUROPA PRESS

Planteja "com es percebr la modernitat de Barcelona en l'MWC" amb aquesta situació

BARCELONA, 25 febr. (EUROPA PRESS) -

El conflicte sobre les llicncies VTC a Barcelona que ha acabat amb la sortida de plataformes com Uber i Cabify "expulsar la capital catalana de la xarxa de les 'smart cities' (ciutats intelligents), segons l'estudi Mobilitat Ciutadana de l'Institut Coordenades de Governana i Economia Aplicada.

Així, preveu que perjudiqui el futur disseny de solucions intelligents i el desenvolupament de polítiques de mobilitat urbana per millorar la vida dels barcelonins, alerta l'Institut en un comunicat.

L'informe considera que "transigir" amb la pretensió dels dirigents del Taxi de limitar les plataformes de mobilitat anulla les opcions de desenvolupament urb que proporciona la tecnologia.

ELS VEHICLES AUTNOMS

Allega com a exemple que els vehicles autnoms aviat podran fer trajectes en ciutats com Madrid i Barcelona, i amb inversions milionries de grups multinacionals (cita Renault, Nissan, Mitsubishi i Google): "Acabaran amb bona part dels criteris amb els quals ara funciona el taxi".

"La pressió del taxi acabar amb les vendes dels vehicles autnoms en ciutats contaminades i embussades?", planteja l'informe, i afegeix que la tecnologia associada a la mobilitat trencar en breu els esquemes del sector del taxi.

Un altre exemple que aporta és que molts visitants que aterren a Barcelona utilitzen apps de les plataformes de mobilitat per poden no trobar aquest servei a Barcelona: "Quina imatge, quina percepció tindran aquests europeus, directius empresarials en bona part?".

Amb aquesta situació, el document es pregunta "com es percebr la modernitat de Barcelona en el Mobile World Congress", que exposa avanos de connectivitat i mobilitat associats a vehicles; i quina visibilitat i credibilitat tindran empreses automobilístiques com Seat, que presenten en el congrés les seves plataformes de vehicles compartits.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés