BARCELONA 4 des. (EUROPA PRESS) -
La direcció d'Esteve Pharmaceuticals i la representació sindical dels treballadors han arribat a un principi d'acord sobre l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) presentat per la farmacèutica que contempla una reducció de l'afectació en 18 persones, passant de 103 a 85 treballadors.
La secció d'Indústria de CC.OO. ha fet una "valoració positiva" de l'acord malgrat no haver pogut evitar l'expedient ja que s'ha reduït el nombre de persones afectades i es garanteixen els eixos que s'havien marcat en l'inici de les negociacions, ha informat el sindicat aquest dimarts en un comunicat.
La reducció del volum de persones afectades s'ha aconseguit a canvi d'una reducció de l'incentiu variable de la xarxa de vendes per als anys 2019 i 2020.
L'acord contempla una indemnització econòmica equivalent a la corresponent per acomiadament improcedent, amb un màxim de 210.000 euros i un mínim de 13.000 euros.
Per a les persones de més 55 anys, el màxim s'ha ampliat a 250.000 euros i en cas que aquesta quantitat no arribi al 80% del seu salari net, es complementarà la indemnització fins arribar a aquesta xifra.
Així mateix, s'ha pactat un conveni especial amb la Seguretat Social fins als 63 anys sempre que es tingui una antiguitat de 15 anys, com ja es va pactar en l'expedient del 2013.
Les persones que superin el màxim establert i que percebin una indemnització per sobre del mínim rebran, a més, una quantitat lineal de 600 euros per any d'antiguitat.
L'acord també estableix una garantia de recontractació durant un any de les persones afectades per l'ERE per ocupar un lloc similar al que ocupaven i un pla social de recol·locació de 12 mesos per ajudar les persones afectades a reincorporar-se al mercat laboral.
ar a las personas afectadas a reincorporarse en el mercado laboral.