Actualitzat 31/03/2017 08:34 CET

Estat estima que les emissions dels Seat superen sense el programari 5 vegades l'homologat

MADRID, 25 nov. (EUROPA PRESS) -

Els vehicles de Seat registren unes emissions d'òxids de nitrogen (NOx) fins a cinc vegades superiors a les xifres homologades en el cas que el programari investigat no detectés que era objecte de proves de laboratori.

Així es recull en un informe elaborat pel Grup de Medi Ambient de la Direcció General de la Policia, dependent del Ministeri de l'Interior, ordenat per la Fiscalia de l'Audiència Nacional.

Aquest document està vinculat amb la investigació que s'està portant a terme pel programari que incorporaven alguns models del consorci Volkswagen i que alterava les emissions de NOx quan detectava que el cotxe era objecte de proves de laboratori.

El document, a què ha tingut accés Europa Press, recull diferents assajos. En un es va continuar el procediment de laboratori NEDC (banc de corrons) per a les normatives Euro 5 i 6, mentre que en un altre es va incrementar un 10% la velocitat, en un altre en deu graus centígrads la temperatura, en un altre es van fer proves en pista i en un altre es va realitzar una conducció en condicions reals.

El Grup de Medi Ambient de la Direcció General de la Policia va prendre com a referència per a la realització d'aquestes proves un Seat Altea TDI de 1.6 litres amb una potència de 77 quilowatts (105 cavalls) i un Seat León TDI de 2.0 litres i 125 quilowatts (170 cavalls).

PROVES

En els test NEDC es comprova que els límits de NOx per quilòmetre de la normativa Euro 5, en vigor quan es van llançar aquests models, eren 0,18 grams per quilòmetre i es ratifica que els dos vehicles estan per sota, ja que l'Altea registra 0,140 gr/km i el León 0,145 gr/km.

Els resultats varien quan s'eleven en 10 graus centígrads les condicions dels test de laboratori NEDC, de manera que les emissions de l'Altea passen a ser quatre vegades superiors al que està homologat (0,572 gr/km), mentre que el León emet dues vegades més (0,362 gr/km).

En cas d'incrementar un 10% la velocitat de les proves, també en laboratori, el Seat Altea analitzat multiplica per tres les seves emissions de NOx homologades, fins a 0,456 gr/km, mentre les del León són 0,167 gr/km.

Els resultats de fer les mateixes proves NEDC però en pista manifesten que les emissions de NOx de l'Altea superen en més de cinc vegades el que està homologat, amb 0,8 gr/km, mentre que les del León ho fan en tres vegades, amb 0,5 gr/km.

Les proves en condicions reals d'ús reflecteixen que el Seat Altea supera en quatre vegades les xifres homologades, amb 0,67 gr/km, i alhora les emissions del León multipliquen per tres, fins a 0,5 gr/km. Les xifres d'emissions en condicions reals difereixen de les homologades en tots els models al mercat, no únicament en els Seat.

L'informe fet per la Policia indica que sorprèn "el gran augment" que es produeix en les dades de NOx només al modificar una variable de les proves estandarditzades de laboratori, i alhora apunta que al fer el cicle de circulació en moviment dins d'un circuit els valors dels dos vehicles "es disparen".

"Al modificar les variables de l'experiment, el vehicle no detecta que està sent avaluat, no activant-se la manera test i reflectint els valors reals d'emissions del motor", subratlla el document.

Segons Vilches Advocats, que té una plataforma d'afectats pel cas Volkswagen, aquestes dades confirmen que les emissions de NOx es redueixen quan entra en funcionament del programari analitzat.

A més, assegura que les solucions tècniques presentades pel consorci alemany comportaran "sense cap mena de dubte" un augment en el consum de combustible en els vehicles que modifiquin l'esmentat programari.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés