Actualitzat 30/04/2013 19:12

Estat: Els ajustos restaran 2,6 punts al PIB i 1,9 a la l'ocupació

Mariano Rajoy
EUROPA PRESS

MADRID 30 abr. (EUROPA PRESS) -

Les mesures de consolidació fiscal restaran 2,58 punts percentuals del PIB i 1,9 punts d'ocupació el 2013, tot i que en un horitzó de 10 anys aquesta aportació serà positiva en fins a 0,7 punts i 9,1 punts, respectivament.

Així consta en el Pla Nacional de Reformes 2013-2016 que el Govern central ha enviat aquest mateix dimarts a Brussel·les, on l'executiu detalla l'efecte de les reformes estructurals en el curt i el llarg termini.

El Pla explica que durant els anys 2012 i 2013 s'han posat en funcionament al voltant de 6 punts del PIB --l'equivalent a uns 60.000 milions d'euros-- en mesures permanents de consolidació fiscal, tant des del costat dels ingressos com de les despeses.

L'efecte d'aquestes mesures serà un reducció del dèficit estructural de les administracions públiques d'entorn de 4 punts percentuals. Tot i això, l'executiu reconeix que "el resultat d'aquestes mesures a curt termini és contractor i supera el seu més impacte en el segon any d'aplicació" en 2013, al que afegeix que "el mateix ocorre amb el nombre d'ocupats".

Contingut patrocinat