PODEMOS COMUNIDAD DE MADRID - Arxiu
MADRID 23 març (EUROPA PRESS) -
El secretari general de Podem en la Comunitat de Madrid, Ramón Espinar, ha dit aquest divendres que l'exportaveu de la Generalitat Jordi Turull, la investidura del qual com a president del Govern va ser rebutjada aquest dijous en primera volta per l'abstenció de la CUP, i que compareix aquest divendres en el Tribunal Suprem, "no hauria" d'ingressar a la presó.
En una entrevista a RNE recollida per Europa Press, ha afirmat que el ple d'investidura que es va realitzar en el Parlament, "evidencia" que el procés sobiranista està "esgotat" i considera que serà "molt difícil" construir majories sòlides sense abandonar l'article 155 de la Constitució Espanyola ni el fracàs de l'estratègia independentista.
En aquesta línia, Espinar ha definit el projecte del bloc sobiranista com a "esgotat" i creu que "ha fracassat" des del primer moment: "Ara mateix estan improvisant i no els va bé".
El senador de Podem també ha criticat el Govern central perquè, segons ha dit, l'aplicació de l'article 155 és "un fracàs total del PP" i ha incidit que Espanya és "molt més" que Mariano Rajoy.
En ser preguntat per la possibilitat de la convocatòria d'eleccions en no ser investit com a president de la Generalitat Jordi Turull, Espinar espera que no es repeteixin els comicis i que els representants triats pel poble català "siguin capaços" de construir una majoria perquè hi hagi un Govern a Catalunya, encara que ha repetit que "de moment no té sentit valorar unes noves eleccions".