Publicat 01/07/2019 16:41CET

Espanya és el tercer país del món on Airbnb genera més impacte econmic directe

Airbnb (arxiu)
AIRBNB - Archivo

Airbnb afirma que beneficia a amfitrions i negocis locals "a diferncia d'altres models"

BARCELONA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

Espanya és el tercer país del món en qu la plataforma Airbnb va generar més impacte econmic directe el 2018, amb 6.020 milions d'euros, la qual cosa només van superar els Estats Units i Frana.

Airbnb va generar a tot el món un impacte econmic directe de 86.000 milions d'euros aquest any, segons una enquesta de la companyia entre els usuaris i l'anlisi de dades internes, informa en un comunicat.

Segons una enquesta d'Airbnb a més dels 13.700 usuaris a Espanya (entre amfitrions i hostes), el 87% d'amfitrions a Airbnb recomana als hostes restaurants i cafeteries; el 58%, cultura (com museus, festivals i llocs histrics); i el 55% diu que compartir la casa li permet pagar el seu propi habitatge.

De mitjana, l'hoste allotjat via Airbnb a Espanya diu que el 42% de la seva despesa té lloc al barri de l'allotjament; el 69%, que voler explorar un barri influeix en la seva decisió de fer servir Airbnb; el 85% d'hostes sosté que una localització més convenient, a l'indret o al barri on vol quedar-se, influeix en la seva decisió de recórrer a Airbnb; i els hostes a Espanya consideren que utilitzar la plataforma va allargar el seu viatge una mitjana de 4,7 dies.

L'any passat van arribar a Espanya uns 10 milions de viatgers via Airbnb, i la despesa mitjana diria per hoste va ser de 116 euros.

EL RNQUING DE 30 PASOS

Els pasos que segueixen els EUA, Frana i Espanya en impacte directe són Itlia, el Regne Unit, Austrlia, el Canad, el Japó, Mxic, Portugal, Alemanya, la Xina, el Brasil, Grcia, els Pasos Baixos, Corea del Sud, Tailndia, Nova Zelanda, Crocia, Irlanda, Malisia, República de Sud-frica, l'Argentina, Dinamarca, Sussa, ustria, Indonsia, les Filipines, Colmbia i República Txeca.

L'impacte econmic directe estimat del 2018 és la suma d'ingressos dels amfitrions (basant-se en dades d'Airbnb) i la despesa estimada dels hostes (basada en una enquesta als hostes a través d'Airbnb).

La plataforma considera que hi ajuda el fet que els amfitrions i els petits negocis de la zona es beneficin directament d'aquesta activitat, "a diferncia d'altres models de negoci, en els quals els ingressos generats no arriben a les comunitats locals".

Constata que els amfitrions es queden amb el 97% del preu que ells fixen en compartir el seu espai i que, "des que es va fundar Airbnb, han ingressat més de 57.000 milions d'euros a tot el món".

Aquests recursos econmics han servit perqu els amfitrions "puguin fer front a les despeses del seu habitatge, emprendre nous negocis o poder dedicar-se a les seves passions", defensa Airbnb.

I també destaca que els negocis de proximitat es beneficien dels hostes a Airbnb perqu els viatgers destinen més del 40% de la despesa del viatge (fora de l'allotjament) a comprar en comeros.

A més, assegura que la plataforma "ha ajudat a estendre els beneficis del turisme fins a algunes de les destinacions menys visitades del món": ho exemplifica amb el fet que, del 2016 al 2018, les arribades d'hostes a través d'Airbnb es van disparar a Moldvia (190%), Vanuatu (187%) i Nova Calednia (175%).

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés