MADRID 23 set. (EUROPA PRESS) -
Espanya ha rebut 42,3 milions de turistes estrangers en els vuit primers mesos de l'any, fet que suposa un augment del 4,5% respecte al mateix període de l'any anterior.
Torna a marcar rècord l'agost després de repuntar a un 7,1% fins a 8,3 milions de visitants internacionals, segons l'Enquesta de Moviments Turístics en Frontera (Frontur) difosa aquest dilluns pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.
El Departament dirigit per José Manuel Soria ha destacat l'aportació dels visitants nòrdics al creixement net en aquest període, després d'arribar als 3,2 milions de turistes fins a l'agost, un 18,1% més.
El Regne Unit, el principal mercat per a Espanya, registra un repunt del 4,8% entre gener i agost, mentre que Alemanya, el segon més important, augmenta un 6,2% en els vuit primers mesos de l'any.
Entre les comunitats autònomes, Catalunya, amb un augment del 6,5%, capta el major percentatge de visitants estrangers, un 26,1% del total de les arribades, seguida de les Balears, amb un increment del 8,3% i el 19,7% del total de les arribades fins a agost.