Publicat 06/03/2019 19:41CET

A Espanya hi ha 2,6 milions d'aficionats a eSports i només el 29% són dones

A Espanya hi ha 2,6 milions d'afeccionats als eSports i solament el 29% són muje
GAMERGY

MADRID, 6 mar� (Portaltic/EP) -

A Espanya hi ha 2,6 milions d'aficionats als campionats de videojocs ('eSports') que, si s'ha suma els 2,9 milions més d'espectadors ocasionals, generen una audincia de 5,5 milions de persones, segons el Llibre Blanc elaborat per l'Associació Espanyola de Videojocs (AEVI). Les dones només representen el 29% dels aficionats.

El perfil de l'entusiasta d'aquestes competicions de videojocs és el d'una persona entre 21 i 35 anys. La majoria són treballadors a temps complet i es caracteritzen per consumir contingut bsicament 'online'.

Per un dels reptes de l'entorn 'eSports' és avanar en la participació de les dones: només representen el 29% dels aficionats, com destaca l'anlisi de l'empresa de mrqueting i comunicació REBOLD.

El ministre de Cultura, José Guirao, va criticar aquesta realitat durant la presentació del Llibre Blanc del Desenvolupament Espanyol de Videojocs 2018, de l'Associació Espanyola d'empreses Productores i Desenvolupadores de Videojocs i Programari d'Entreteniment (DEV), que destaquen la necessitat d'aconseguir la paritat de gnere també pel que fa al nombre de dones que treballen en aquest sector a Espanya, que amb prou feines són el 16,5% del total.

Les dones consumeixen principalment videojocs 'casual' i fan servir l''smartphone' en un 45% com a primera plataforma de joc. El 51% juga a Candy Crush i el 63% a FarmVille, segons una anlisi de l'agncia Play The Game.

Al món dels 'eSports' no hi apareixen dones entre els principals jugadors i hi ha freqüents exemples de sexisme a les xarxes socials enfront dels equips mixts. La campanya 'My Game My Name', impulsada per l'organització Wonder Women Tech (WWT) i a la qual s'ha adherit Movistar Riders, té la intenció de denunciar el tractament masclista en la indústria dels videojocs i dels 'eSports'.

Una enquesta realitzada per Entertainment and Sports Programming Network (ESPN), canal de televisió on hi participa Disney, realitzat el 2017 a jugadors de primer nivell als Estats Units, va mostrar que el 27% dels enquestats estaria incmode, nerviós i desconcentrat amb la presncia de dones en els seus equips.

Fins i tot, l'esdeveniment 'Gaming Ladies', que se celebra a Barcelona, no es va poder organitzar el 2017 per la quantitat de comentaris a través de frums i xarxes socials contraris a un esdeveniment només per a dones.

No obstant aix, les dades de Rebold assenyalen que hi ha una tendncia creixent a les converses a les xarxes socials d'Espanya cap a continguts relacionats amb la perspectiva de gnere.

També han nascut equips femenins que han aconseguit una gran fama, com Zombie Unicorns -on juga l'espanyola Laura 'Aryenzz' Muñoz- o S2V -que compta amb Helena 'Rain' Ruiz, segona dona inscrita en la Superliga Orange-, equips femenins de League of Legends. Aquest dimarts, Vodafone Giants va presentar un equip format íntegrament per dones que participar en competicions de Counter Strike: Global Offensive.

En el plnol internacional, l'Overwatch League est mirant de situar-se com a lliga professional de referncia en la incorporació de la dona.

"Les marques tenen una clara oportunitat per desenvolupar accions o campanyes que ajudin a visibilizar la participació de dones en els 'eSports'", ha assenyalat el CEO de Rebold, Juan Camilo Bonilla. "El foment de lligues femenines específiques, d'equips mixt o d'esdeveniments especials enfocats a les dones són algunes de les possibilitats al seu abast per consolidar una reputació positiva".

SECTOR EN CREIXEMENT

Diferents estudis preveuen un fort creixement dels 'eSports' en els propers anys, que aconseguiran una audincia de 250 milions de seguidors al món el 2021 (davant de les 143 milions el 2017).

A Espanya, els 'eSports' van generar uns ingressos de 14,5 milions d'euros el 2016, segons AEVI, i es preveu un creixement de dos dígits fins el 2021, la qual cosa significaria quadruplicar la facturació per a aquest any, segons la consultora PwC.

GRANS CITES A ESPANYA

El campionat més vist a Espanya és la Lliga de Videojocs Professional (LVP), que va acumular 17,4 milions d'espectadors el 2017 i va augmentar un 44,7% les reproduccions davant de l'any anterior, segons les dades de l'organització.

La LVP és un dels més grans operadors de competicions del món i la més gran organització d''eSports' en llengua hispana i d'Europa, que organitza, al costat d'Ifema, Gamergy, l'esdeveniment més gran d'Espanya. Gamergy va atreure a més de 50.000 visitants durant la seva edició el juny del 2018, xifra record d'aficionats.

L'inters de les marques és cada vegada més gran per aquesta activitat. Les grans operadores de telecomunicacions han sabut treure partit a eSports, com evidencien la Superliga Orange, els clubs Movistar Riders i Vodafone Giants.

S'han sumat altres organitzacions, com a RTVE i Atresmedia -que va comprar la majoria de la LVP el 2016-, i fins i tot algunes companyies lligades a esports tradicionals, com Dorna, organitzadora del Campionat Mundial de MotoGP o el Baskonia.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés