David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA 18 oct. (EUROPA PRESS) -
El secretari general d'Units per Avanar i exconseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha qualificat de "burda mentida" alludir a la feminització dels Mossos d'Esquadra per justificar la destitució del ja ex-comissari en cap de la policia catalana, Josep Maria Estela.
Ho ha dit en una entrevista a La 2 i Rdio 4 d'aquest dimarts, recollida per Europa Press, després que fonts prximes al cas han explicat que el detonant de la destitució va ser el procés de selecció dels sis comissaris nous del cos, en qu Estela va proposar quatre homes i dues dones inicialment, i tres homes i tres dones com a segona opció.
"El comissari Estela imagino que té personalitat prpia, és un professional i fa la seva feina sense permetre cap mena d'ingerncia", ha defensat, i ha qualificat d'immoral la destitució.
Així, Espadaler ha lamentat la politització de la policia catalana --que, a parer seu, aquesta legislatura ha arribat a nous extrems-- i ha reivindicat la professionalitat dels agents: "La policia no pot treballar així, i la responsabilitat que hagi de treballar així és del Govern, del conseller Elena i en última instncia del president".
Ha considerat una molt bona notícia la possibilitat que una dona assumeixi les regnes de la policia catalana, per lamenta el "contorsionisme i abús de poder" exercit sobre el cos i ha augurat que es revisar amb lupa, cosa que, a parer seu, li dificultar exercir el crrec.