Actualitzat 25/09/2018 11:07

Espadaler (Units) presentarà aquest dimecres a Batet la seva proposta d'encaix per a Catalunya

Ministra de Política Territorial, Meritxell Batet
Eduardo Parra - Europa Press

BARCELONA 25 set. (EUROPA PRESS) -

El secretari general d'Units per Avançar i diputat del PSC-Units al Parlament, Ramon Espadaler, es reunirà aquest dimecres amb la ministra de Política Territorial, Meritxell Batet, a qui presentarà la seva proposta de pacte d'Estat per solucionar el conflicte polític català i l'encaix de Catalunya.

Segons ha informat aquest dimarts la formació, la trobada es farà al Ministeri a les 12.00 h i Espadaler posarà sobre la taula el paquet de mesures que va presentar al maig sota el títol 'Pacte d'Estat entre Catalunya i Espanya'.

Aquesta bateria de propostes inclou la necessitat de "reconeixement constitucional de Catalunya com una nació dins d'Espanya i de les seves singularitats pròpies", com ho són la llengua, la cultura, el dret civil i les institucions, va explicar llavors Espadaler, que no va considerar necessària una reforma de la Constitució per aconseguir-ho.

Una altra proposta d'Units passa per definir un calendari concret per abordar i acordar el desenvolupament efectiu de l'autogovern català a través de la delimitació de les competències, el compliment de les sentències del Tribunal Constitucional en aquest àmbit, i un nou Estatut si és necessari.

També aposta perquè el 'Pacte d'Estat entre Catalunya i Espanya' inclogui un nou model de finançament "que superi i solucioni les actuals deficiències i permeti a les comunitats assumir la recaptació derivada del seu tram autonòmic".

D'aquesta manera es vol acabar amb el tradicional tracte favorable o desfavorable per a Catalunya segons la dependència del Govern central de torn del suport de les forces catalanes al Congrés sense que això comporti "ni cafè per a tothom ni un tracte bilateral Catalunya-Espanya", fixant unes prerrogatives per llei.

Contingut patrocinat