Critica "amb amargor" que el Govern espanyol no doni mostres de voler dialogar
BARCELONA, 13 febr. (EUROPA PRESS) -
El diputat al Parlament del grup PSC-Units Ramon Espadaler ha demanat aquest dimarts a l'independentisme que proposi a la Presidència de la Generalitat un candidat alternatiu a Carles Puigdemont perquè es pugui formar Govern i acabar amb l'aplicació de l'article 155 de la Constitució.
"La manera de liquidar el 155 i caminar cap a la normalitat, que serà un camí llarg i difícil, és la creació d'un Govern", ha assegurat en una entrevista de Tv3 recollida per Europa Press en la qual ha instat de nou el president del Parlament, Roger Torrent, a iniciar una altra ronda de contactes amb els grups per proposar un altre diputat a la Generalitat.
Si es produeix aquesta nova ronda, ha explicat que el seu grup no proposarà cap candidat perquè creu que correspon a la majoria independentista presentar-ne un "que pugui exercir amb normalitat".
"S'han posat noms sobre la taula que ho permeten i que han anat circulant", com el de la portaveu de JxCat, Elsa Artadi, encara que ha refusat suggerir cap alternativa al sobiranisme.
Mantenir la candidatura de Puigdemont i proposar una Presidència des de Bèlgica és, per a Espadaler, "un element de menyspreu" cap a la institució i cap al Govern que hagi de treballar des de Catalunya.
Així mateix, ha rebutjat que el seu grup pugui defensar una hipotètica investidura del president del PP català, Xavier García Albiol, amb la finalitat d'activar els terminis per a unes noves eleccions, i ha criticat que la líder de Cs a Catalunya, Inés Arrimadas, "no ha fet cap pas ni ha fet cap tipus de proposta, almenys formalment", per provar-ho.
DIÀLEG I RESPECTE A LA LLEI
Espadaler ha considerat legítimes les reivindicacions independentistes però els ha instat a vehicular-les dins de la legalitat, i ha explicat que ell també s'ha sentit "agredit per algunes decisions del Govern sobre Catalunya però que no per això aposta per trencar amb la resta d'Espanya.
Per això ha defensat l'acord d'Units per Avançar amb el PSC i no amb altres formacions: "No prendrem mai el posicionament hostil del PP i de Cs atacant la llengua" catalana, que creu fonamental per a la cohesió social.
"Cs de vegades està situat més a la dreta que el PP, i la veu de la Faes s'expressa més nítidament a través de Cs", ha afirmat qui va ser conseller d'Interior entre el 2012 i 2015.
També ha retret al Govern de Mariano Rajoy que no doni mostres de voler dialogar amb l'independentisme per trobar una sortida a la situació política: "No tenim la sensació que hi hagi ningú, i ho diem amb amargor".