Publicat 13/09/2015 12:31

Escàs seguiment durant els primers mesos del pla de supressió de camions de les carreteres

Els camioners i Foment fan dimarts balanç del programa

MADRID, 13 set. (EUROPA PRESS) -

El pla perquè els grans camions no circulin per les carreteres i desviïn el seu viatge per una autopista a canvi d'una rebaixa del peatge del 50% "no està registrant el seguiment que s'esperava" per part dels camioners durant els primers dos mesos des de la seva posada en marxa el passat 7 de juliol.

Així ho han indicat a Europa Press fonts de la Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies (CETM), que atribueixen l'escassa incidència a la limitació del nombre de carreteres en què s'ha començat a aplicar la mesura.

El Ministeri de Foment i les patronals de transportistes estan convocats aquest dimarts, 15 de setembre, en una reunió amb la finalitat de fer un primer balanç del programa.

Els camioners plantejaran al Departament que dirigeix Ana Pastor que l'aplicació del pla de desviament per a grans camions s'ampliï des dels sis trams de carreteres actuals a tots els 12 trams inicialment programats, més dos trams que suggereix el sector.

Els transportistes professionals també atribueixen l'escàs seguiment del pla a l'activitat més baixa que el sector registra durant els mesos d'estiu, fonamentalment l'agost, i a les millors condicions meteorològiques per a la conducció que es registren en aquest període de l'any.

Amb aquest pla de desviament de camions, Foment persegueix el doble objectiu de millorar la seguretat viària de les carreteres i redistribuir el trànsit entre totes les infraestructures.

El Ministeri va calcular que 1,3 milions de camioners podrien acollir-se al pla, que a més assegura que es beneficiaran d'un estalvi de costos estimat en uns 53.000 euros per a tots els vehicles que s'acullin cada dia a la mesura.

EN SIS TRAMS DE LA XARXA

El programa de desviament de grans camions va arrencar el passat 7 de juliol amb caràcter voluntari per als camioners, i no obligatori com es va plantejar al principi, i a manera experimental, en sis trams d'autopistes que sumen un total de 318 quilòmetres.

Es tracta del Villalba-Villacastín de l'AP-6, Dos Hermanas-Jerez Nord de l'AP-4, Lleida-Montblac de l'AP-2, Rubena-Armiñón de l'AP-1, Puxeiros-Poriño-Frontera Portuguesa de l'AP-9 i Lleó-Campomanes de l'AP-66. Aquestes vies són concessions d'Abertis i Itínere.

Foment va destinar una partida de 10 milions d'euros del seu pressupost d'aquest any per compensar aquestes concessionàries pels descomptes als grans camions desviats des de les carreteres.

Tot i això, els camioners demanen habilitar també el pla de desviament a la resta de trams inicialment previstos, un total de 12, que sumen 1.360 quilòmetres de vies.

Així, demanen incloure també traçats de les autopistes AP-61, AP-51, AP-7, AP-68 i AP-53, i dos trams que ells proposen, corresponents a l'AP-10 i l'AP-36.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés