Actualitzat 04/06/2013 23:19

ERC veu "molt probable" no fer pressupostos en 2013 si l'Estat no fixa aviat el dèficit

La diputada de ERC en el Parlament Marta Rovira
EUROPA PRESS

BARCELONA 4 juny (EUROPA PRESS) -

La secretària general d'ERC, Marta Rovira, ha advertit aquest dimarts que si l'Estat no fixa aviat els objectius de dèficit per a Catalunya en 2013 és "molt probable" que la pròrroga pressupostària de la Generalitat s'allargui tot l'any.

En roda de premsa, ha argumentat que conèixer el dèficit a final de juny o juliol implicaria debatre els pressupostos de la Generalitat per a 2013 el setembre, i ha assenyalat que en aquesta època ja haurien d'estar debatent-se els de 2014.

Per aquesta raó, i malgrat assenyalar que es preveuen "tots els escenaris", ha advocat perquè el Govern i ERC --el grup que li dóna suport a més de CiU-- vagin treballant en el que depèn d'ells, és a dir, la política d'ingressos.

Així, malgrat mantenir-se els pressupostos prorrogats durant tot l'exercici, CiU i ERC podrien impulsar mitjançant iniciatives legislatives modificacions tributàries o nous impostos que es plantejaven a l'acord d'estabilitat signat entre els dos al començament de la legislatura.

El líder de CiU al Parlament, Jordi Turull, ha reconegut que no descarten cap escenari, i ha defensat que els pressupostos no es poden fer "a corre-cuita".

"ÚLTIM DIA"

El portaveu del PSC al Parlament, Maurici Lucena, ha assegurat que aquest dimarts era "l'últim dia" que el Govern tenia per registrar els pressupostos en la Cambra si volia aprovar-los abans de finalitzar l'actual període de sessions, que acaba a final de juliol.

Segons els socialistes, ja és inqüestionable que els pressupostos no es podran aprovar, com a mínim, fins després d'estiu, i ha recordat al govern català que els països als quals Europa ha relaxat el dèficit són aquells que han lliurat primer els seus comptes.

Contingut patrocinat