Publicat 27/10/2020 17:46

ERC reobre l'expedient a Bosch per "noves informacions" sobre els casos de presumpte assetjament

El president d'ERC al Parlament, Sergi Sabri.
EUROPA PRESS

BARCELONA 27 oct. (EUROPA PRESS) -

El president d'ERC al Parlament, Sergi Sabri, ha explicat aquest dimarts que el seu partit ha reobert l'expedient a l'exconseller d'Acció Exterior Alfred Bosch perqu han arribat "noves informacions" sobre els casos de presumpte assetjament sexual del seu ex-cap de gabinet Carles Gracias que van motivar la seva dimissió com a conseller.

En una conferncia de premsa, ha afirmat que ERC sempre té els canals oberts per rebre informacions relacionades amb aquests casos i "quan arriben noves informacions" tenen l'obligació d'estudiar-les.

Segons ha avanat 'El Temps', l'expedient que ERC va obrir a Bosch per la seva gestió d'aquests casos i que va arxivar el 5 d'octubre s'ha reobert per confirmar les informacions que han aparegut aquestes darreres setmanes.

Sabri ha apuntat que per ara estan en la fase de recollir i analitzar aquestes informacions, i no ha concretat quines conseqüncies podria tenir.

Bosch va dimitir al mar per la gestió dels casos de presumpte assetjament sexual dins la seva conselleria i ERC li va obrir un expedient que va acabar arxivant després de constatar que "va assumir les mximes responsabilitats polítiques" quan va dimitir com a conseller.

EDUARD PUJOL

Preguntat pel presumpte cas d'assetjament sexual pel qual l'exportaveu de JxCat al Parlament Eduard Pujol ha renunciat al seu escó, el dirigent republic ha afirmat que no acostumen a fer valoracions sobre altres partits i espera que Pujol doni explicacions "en algun moment".

"D'aix, no en farem partidisme", ha sostingut que cal escoltar les víctimes per erradicar aquests comportaments de la societat i ha reivindicat els mecanismes que té ERC per abordar aquests casos.