El preacord d'investidura dona a la Generalitat més pes en la gobernança aeroportuària
BARCELONA, 30 jul. (EUROPA PRESS) -
El preacord d'investidura d'ERC i PSC preveu "transformar" l'Aeroport de Barcelona perquè guanyi capacitat amb noves connexions intercontinentals de llarg radi, fet pel qual es donarà continuïtat a la tasca de la comissió tècnica acordada entre Generalitat i Govern espanyol.
Ho contempla el preacord per investir president de la Generalitat el líder del PSC, Salvador Illa, subscrit entre tots dos partits i recollit per Europa Press, i que inclou un paquet de mesures sobre infraestructures a més de contemplar la sortida del règim comú i la gestió de tots els impostos que es recapten a Catalunya.
Així, ambdues formacions acorden que "el conjunt del sistema aeroportuari de Catalunya mereix una modernització que fomenti un major equilibri territorial que corregeixi l'excessiva especialització de l'aeroport de Barcelona-El Prat en vols curts punt a punt, en favor d'una major connectivitat de llarg radi".
Per això, acorden "donar continuïtat a la tasca de la comissió tècnica acordada entre el Govern de la Generalitat i el Govern d'Espanya per definir el nou model de gestió català aeroportuari amb l'objectiu de transformar l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat perquè guanyi capacitat amb noves connexions intercontinentals de llarg radi".
Aquest nou impuls a l'aeroport barceloní "ha de respectar la biodiversitat, la convivència amb veïns i veïnes i les directives ambientals europees", així com vetllar pel consens necessari territorial i institucional.
FUTUR SISTEMA AEROPORTUARI CATALÀ
També preveuen "determinar les característiques del futur sistema aeroportuari català, que incorporarà els rols que també han de tenir els aeroports de Girona, Reus i Sabadell, i Lleida-Alguaire".
ERC i PSC es comprometen a promoure les modificacions legals necessàries per fer efectiva la creació d'un nou Consell Rector Aeroportuari de Catalunya (CRAC), en substitució de l'actual comitè de coordinació aeroportuària (CCA), perquè la Generalitat "tingui un paper determinant en la definició, articulació i gestió del nou sistema aeroportuari".
Està prevista, així mateix, la creació de l'Autoritat Aeropòrtuaria de Catalunya que "vehicularà els interessos de Catalunya en el nou model de gobernança" i centralitzarà les competències pròpies de la Generalitat relacionades amb aquesta activitat.