Publicat 22/01/2023 16:24

ERC proposa incloure "les deficincies" de la justícia espanyola en un informe de la Comissió Europea

BARCELONA 22 gen. (EUROPA PRESS) -

ERC ha proposat incloure "les deficincies i el funcionament arbitrari" del sistema judicial espanyol en l'informe sobre l'Estat de Dret a Espanya que redacta anualment la Comissió Europea.

La formació ha explicat aquest diumenge en un comunicat que ha presentat aportacions per completar l'informe i ha detallat que giren entorn del funcionament del sistema judicial, la lluita contra la corrupció o el pluralisme en els mitjans de comunicació.

Han assegurat que les aportacions presentades "posen en relleu les deficincies de l'estat espanyol en independncia judicial", fent referncia als processos judicials dels líders del procés.

Han apuntat que "l'últim punt que intensifica la vulneració de drets en l'Estat és la reculada de la llibertat d'expressió", un fet que consideren que té una incidncia negativa en els mitjans de comunicació.

També han afegit un punt sobre "l'escassa lluita contra la corrupció", i retreuen textualment al Govern d'Espanya no avanar en el desplegament de la directiva europea 'Whistleblower', que protegeix els denunciants de casos de corrupció.

Contingut patrocinat