Actualitzat 29/10/2018 15:25

ERC no preveu permetre la doble militància perquè els seus afiliats participin en la Crida

Insisteix en el seu rebuig a sumar-se a la Crida, un projecte de reorganització "postconvergent"

Sergi Sabrià, ERC
Europa Press

BARCELONA, 29 oct. (EUROPA PRESS) -

El líder d'ERC al Parlament, Sergi Sabrià, ha explicat aquest dilluns que el seu partit no contempla modificar els estatuts per facilitar la doble militància, cosa que hagués permès que els seus afiliats poguessin militar a ERC i simultàniament en altres organitzacions polítiques.

En roda de premsa després de reunir-se la direcció del partit, ha recordat que els estatuts d'ERC es poden modificar en un congrés del partit --no n'hi ha cap a la vista-- i ha conclòs: "És al gruix de la militància a qui li toca fer canvis. En cap cas està sobre la taula".

El debat sobre la doble militància s'ha instal·lat en la política catalana després de la presentació de la Crida Nacional per la República, que, impulsada per Carles Puigdemont, aspira a captar afiliats d'altres partits per sumar-los en aquest nou moviment polític.

La Crida interpel·la afiliats i votants del PDeCAT, JxCat, ERC, la CUP, els comuns i fins i tot del PSC i reivindica la doble militància per facilitar que puguin sumar-se a aquest moviment sense desvincular-se dels seus partits d'origen.

La Crida va celebrar la seva convenció fundacional aquest dissabte en un acte a Manresa i va destacar la participació de l'alcalde de Montblanc, Pep Andreu (ERC), i de l'exdiputada d'ERC al Parlament Maria Àngels Cabasés.

Sabrià ha evitat polemitzar amb aquest fet i, sobre l'alcalde, ha conclòs que ha de ser Pep Andreu qui respongui per què va anar-hi o en "quin projecte vol participar i en quin format" serà candidat en les properes eleccions municipals del mes de maig del 2019.

Malgrat que la Crida es va presentar com un projecte transversal que aspira a unir sota un mateix paraigua l'independentisme, Sabrià ha insistit que ERC se'n desmarca i considera que el moviment polític de Puigdemont és una reorganització de l'espai "postconvergent".

Així, ERC exposa que la Crida respon al fet que el "centre-dreta" independentista s'està resituant, però descarta que sigui una moviment capaç d'aglutinar tot el sobiranisme, perquè el partit de Junqueras defensa que és millor que hi hagi projectes separats.

"Que cadascú faci la seva feina des del seu espai. Això va de guanyar un país, va de fer la independència. Per fer la independència el que cal és que cadascú treballi el seu espai, no robar-se vots els uns als altres", ha resolt.

PUIGDEMONT I EL 29-O

Aquest dilluns es compleix el primer aniversari des que es va saber que l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont havia emprès un viatge camí a Brussel·les per no comparèixer davant la Justícia, i Sabrià ha assegurat que ho van saber el mateix dia al matí durant la reunió de la direcció del partit.

"Encara que va posar una foto en la seva instagram del Palau de la Generalitat, no es trobava al Palau sinó a Brussel·les", ha conclòs el líder republicà.

Contingut patrocinat