Publicat 21/07/2020 10:34

ERC lamenta que jutgin els exmembres de la Mesa per "exercir la democrcia"

Unes 200 persones acompanyen els exmembres de la Mesa del Parlament davant el TSJC, el 21 de juliol del 2020.
EUROPA PRESS

BARCELONA 21 jul. (EUROPA PRESS) -

La secretria general adjunta i portaveu d'ERC, Marta Vilalta, ha defensat que els exmembres de la Mesa del Parlament jutjats a partir d'aquest dimarts al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per presumpta desobedincia han de ser absolts perqu només són culpables "d'exercir la democrcia".

"Si són culpables d'alguna cosa és d'haver perms la democrcia. Ells van defensar que el Parlament no podia ser mai un rgan censor, que no es podien censurar els debats", ha afirmat en declaracions als mitjans durant la concentració de suport a Anna Simó (ERC), Ramona Barrufet, Lluís Corominas i Lluís Guinó (JxSí), i l'exdiputada de la CUP Mireia Boya.

Vilalta ha sostingut aquest judici és un "pas més de la causa general contra l'independentisme" i ha exigit l'absolució i una amnistia per tots els encausats pel procés sobiranista.