BARCELONA, 18 oct. (EUROPA PRESS) -
ERC guanyaria a dia d'avui les eleccions a l'Alcaldia de Barcelona amb 10-11 regidors i BComú quedaria segona amb 8-9, seguits de Cs que, sota la candidatura de l'ex-primer ministre francès Manuel Valls, obtindria set regidors, segons una enquesta del diari 'El Periódico' recollida per Europa Press.
El PSC obtindria sis regidors, el PDeCAT cinc i la CUP-Capgirem podria aconseguir-ne 3-4, mentre que l'enquesta augura la desaparició del PP al Consistori, perquè no obtindria representació per primera vegada.
En estimació de vot, els republicans obtenen el 23,5% per cent de suports i BComú els seguirien amb un 19,5%, Cs tindria el 15,5%, el PSC el 13,5%, el PDeCAT l'11,5% i la CUP aconseguiria el 8%, mentre que el PP només obtindria el 4%.
Tenint en compte la part alta de l'estimació d'ERC, del PDeCAT i de la CUP, l'independentisme obtindria 20 regidors, per la qual cosa es quedaria a un de la majoria absoluta (21), encara que per la part baixa de l'estimació aconseguirien els 18 regidors.
Així mateix, un hipotètic bloc constitucionalista format per Cs i el PSC obtindria 13 regidors, mentre que un possible bloc no-independentista amb Cs, el PSC i BComú si que aconseguiria una majoria, perquè sumaria 22 regidors.
En relació amb la valoració dels candidats, el candidat d'ERC, Ernest Maragall, ha obtingut la puntuació més alta amb 5,5 punts sobre 10, seguit de la candidata del PDeCAT, Neus Munté (4,9), de l'alcaldessa i candidata de BComú, Ada Colau (4,8), del líder del PSC a Barcelona (4,6) i de Manuel Valls (3).
És una enquesta de Gesop a 802 persones, amb un marge d'error de el +-3,5 per cent i feta del 2 al 4 d'octubre a població empadronada i amb dret a vot a la capital catalana.