Actualitzat 17/04/2018 17:59

ERC espera de JxCat una proposta de president per tenir Govern al més aviat possible

P.Aragonès, A.Bosch, X.Florensa i M.Fornells (ERC) visiten Alimentària
ERC

Pere Aragonès: "Deixar passar el temps seria perdre el temps"

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 17 (EUROPA PRESS)

L'adjunt a la Presidència d'ERC, Pere Aragonès, ha explicat aquest dimarts que el seu partit espera de JxCat que formuli una proposta de candidat a la Presidència per desencallar la legislatura i formar Govern al més aviat possible.

"Esperem que hi hagi una proposta damunt de la taula que ens permeti que hi hagi Govern al més aviat possible", ha declarat en visitar el saló Alimentaria al recinte Gran Via de Fira de Barcelona.

ERC ha recordat que ha donat suport a "totes les propostes" que ha fet JxCat en la present legislatura --Carles Puigdemont, Jordi Sànchez i Jordi Turull-- i que finalment no s'han pogut dur a terme fins avui.

"Creiem que deixar passar el temps seria perdre el temps. Estem aquí per aplicar els resultats del 21 de desembre", ha conclòs el dirigent republicà, que recorda que un dia més sense Govern és un dia que se segueix aplicant l'article 155.

Preguntat per si el seu partit dona suport a la reforma de JxCat de la Llei de la Presidència que busca poder fer investidures a distància, ha respost: "El Govern ha d'estar al més aviat possible. El país no guanya res deixant que s'eternitzi la situació actual".

Si JxCat aspira a fer una investidura a distància a través d'aquesta reforma de la llei, no es podria investir un president de forma imminent, ja que la norma es troba en ple tràmit i hauran de passar almenys dues setmanes davant de poder elevar-la al ple.

AVAL A TORRENT

ERC també ha donat suport que el president del Parlament, Roger Torrent, viatgi a Ginebra aquest dimecres i dijous per criticar la "vulneració de drets" per part de l'Estat per haver posat obstacles a les investiduras de Puigdemont, Sànchez i Turull, ha dit.

Aragonès considera que els vetos als tres presidenciables són un atac als drets de "tots els diputats i també dels electors", i aplaudeix que Torrent hagi decidit viatjar a Suïssa.

A MILLO

Preguntat per si tem que el Govern central promogui la seva destitució pròximament com a Secretari d'Economia de la Generalitat --en aplicació de l'article 155--, ha defensat que el seu càrrec hauria de dependre del que decideixen els ciutadans a les urnes.

"Els càrrecs que som al Govern és perquè ha estat un Govern elegit a les urnes. Solament ens n'anirem si ens ho demanen els qui ens hi van posar", ha conclòs Aragonès, que ha defensat haver complert amb fermesa amb les seves obligacions a la Generalitat.

Ha insistit a demanar al Govern central i especialment al seu president, Mariano Rajoy, que apostin pel diàleg per "canalitzar" el conflicte a Catalunya, i ha lamentat que no atengués a la petició de Torrent de celebrar una reunió.

Contingut patrocinat