Actualitzat 30/11/2018 11:56

ERC demanarà al Parlament Europeu que enviï observadors al judici de l'1-O

Solé creu que la UE haurà de garantir que Junqueras exerceixi d'eurodiputat si segueix a la presó

L'eurodiputat d'ERC Jordi Solé
Europa Press

BARCELONA, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

L'eurodiputat d'ERC Jordi Solé ha assegurat que demanaran al Parlament Europeu que enviï una delegació d'observadors internacionals al judici del procés independentista, tot i que no confia que la petició sigui acceptada.

"És probable que la resposta sigui que no, però nosaltres ho demanarem", ha explicat en un esmorzar informatiu aquest divendres.

Solé ha defensat la necessitat que hi hagi observadors internacionals en el judici per "observar que tot es produeixi amb garanties" i ha sostingut que no es planteja que el Tribunal Suprem pugui impedir-ho.

Això arriba després que Amnistia Internacional hagi informat a través d'una carta que monitorizarà el judici sobre el procés independentista per avaluar si es compleixen les condicions d'un judici "just".

ELECCIONS EUROPEES

L'eurodiputat ha destacat que les negociacions amb Bildu i el BNG per presentar-se a les eleccions europees en coalició "estan avançant ràpidament" i creu que podran tancar un acord en els propers dies.

Ha assenyalat que la coalició està oberta a "altres forces d'esquerres que defensin el dret a decidir i un projecte per a Europa com el que defensa ERC", i no ha tancat la porta a incloure la CUP si la formació anticapitalista decideix presentar-se a aquests comicis.

En canvi, sí que ha tancat la porta a incloure en la seva llista l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, després que fa unes setmanes l'expresident apostés per una candidatura conjunta amb Junqueras de cap de llista i ell de número dos.

Ha argumentat que la candidatura d'ERC és per a forces d'esquerres que "treballin per una Europa diferent", per la qual cosa considera que Puigdemont i l'espai ideològic que representa no hi estan inclosos.

A més, en ser preguntat per quins noms poden configurar la llista d'ERC a part de Junqueras, Solé ha rebutjat concretar però ha reivindicat que tindran una llesta 'cremallera' en la qual s'alternin home i dona, per la qual cosa ERC tindrà "per primera vegada una dona eurodiputada".

ORIOL JUNQUERAS

També s'ha referit als obstacles que pot tenir Junqueras per exercir el càrrec d'eurodiputat si és elegit i segueix en presó provisional, atès que la normativa estableix que ha d'anar a recollir l'acta presencialment davant de la Junta Electoral a Madrid.

Solé ha defensat que en aquest cas la UE hauria de "defensar els drets de tots els diputats electes" i dels seus votants, per la qual cosa assegura que demanaran accions concretes.

"Volem que la UE ens aguanti la mirada quan els diguem que tenim un eurodiputat en situació de privació de llibertat de manera absolutament injusta, que ha estat elegit per la ciutadania i que potser no pot exercir com a eurodiputat", ha advertit.

Contingut patrocinat