Publicat 07/07/2022 12:02

ERC demanar al govern de Colau obrir les biblioteques durant tot l'estiu

El president del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Ernest Maragall, i la regidora de Cultura del consistori, Gemma Sendra
EUROPA PRESS

BARCELONA 7 jul. (EUROPA PRESS) -

El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona demanar al govern d'Ada Colau en el ple municipal d'aquest juliol obrir les biblioteques de la ciutat durant tot l'estiu i ha lamentat que durant els seus dos mandats no hagi augmentat el nombre de biblioteques noves a la ciutat.

Ho han explicat aquest dijous en unes declaracions als periodistes el president de la formació al consistori, Ernest Maragall, i la regidora de Cultura, Gemma Sendra, que han recordat que la major part del mes d'agost només hi haur oberta una biblioteca per districte.

"Un cop més a l'estiu les biblioteques tanquen i és inadmissible", ha lamentat Maragall, que ha recordat que segons el barmetre municipal al voltant del 30% dels barcelonins es quedar a Barcelona aquest estiu, per la qual cosa creu que seria un bon moment per brindar-los una oferta real de biblioteques.

Sendra ha dit que als barris de renda més baixa els ciutadans que no llegeixen mai o gairebé mai arriben al 60% i ha demanat que hi hagi més equitat en l'mbit cultural, amb una biblioteca a cada barri, i que el consistori assisteixi a la taula de la Generalitat per engegar el Pla nacional del llibre i la lectura.

En relació amb la Junta Local de Seguretat que se celebra aquest dijous, Maragall ha dit que "és evident que hi ha una preocupació explícita i creixent" per la seguretat a Barcelona i espera que es produeixi la, a parer seu, necessria convergncia de polítiques del consistori i la Generalitat en aquest mbit.

Contingut patrocinat