MADRID, 10 des. (EUROPA PRESS) -
ERC ha exigit aquest dijous que el rei emèrit torni a Espanya perquè se'l jutgi "com qualsevol altre ciutadà" per les seves suposades irregularitats, i Bildu ha denunciat que Joan Carles I rep un "tracte de favor" perquè pot regularitzar la seva situació fiscal abans que se l'investigui judicialment.
Als passadissos del Congrés, el diputat de Bildu Iñaki Ruiz de Pinedo ha considerat que la decisió de presentar una declaració a Hisenda i abonar 678.393,72 euros forma part d'"una maniobra per netejar la imatge" de Joan Carles I en relació amb la "fugida" de divises i comptes "opacs". "En realitat és un tracte de favor", ha resumit.
De la seva banda, la portaveu adjunta d'ERC a la cambra baixa, Carolina Telechea, no considera que sigui "un tracte de favor" sinó que el rei emèrit és conscient que "tot el que té no és legal". Per això, sosté que el que hauria de fer és "tornar a Espanya" perquè se'l jutgi "com qualsevol altre ciutadà".
Quan li han preguntat si creu que aquesta regularització fiscal seria un motiu perquè torni al país, la republicana catalana ha dit que no ho sap, tot i que ha admès que no li sorprendria "en vista de com la justícia fa tractes de favor a uns i altres". En tot cas, ha insistit que el pare del cap de l'Estat hauria de "donar exemple" i tornar a Espanya per ser jutjat com qualsevol altre espanyol.