Actualitzat 05/04/2013 17:04

ERC i C's creuen que arriba tard el desig de la Casa del Rei d'entrar a la Llei de Transparència

Gemma Calvet (ERC)
EUROPA PRESS

BARCELONA 5 abr. (EUROPA PRESS) -

ERC i C's han manifestat aquest divendres que arriba tarda la voluntat de la Casa del Rei d'incorporar-se a la futura Llei de Transparència d'àmbit estatal, que es troba en tràmit parlamentari.

Així ho han manifestat en declaracions als periodistes als passadissos del Parlament la diputada republicana Gemma Calvet i el portaveu de C's, Jordi Cañas, després de transcendir que la Casa del Rei va traslladar al Govern central el seu "desig" de ser inclosa en la futura Llei de Transparència.

"Valorem positivament aquest fet, tot i que arriba una mica tarda. Ens agradaria saber per què fins avui no s'havia considerat aquesta necessitat", ha assenyalat Cañas.

Calvet ha ressaltat que "des de fa anys" el grup d'ERC al Congrés porta reclamant aquesta mesura, i l'ha vinculat al fet que la Infanta Cristina hagi estat imputada aquesta setmana al 'cas Nóos'.

"No tenien més remei que acceptar-ho. És una obligació mínimament democràtica i una assignatura pendent des de feia molts anys", ha assegurat la diputada republicana.

Segons ha informat un portaveu de la Casa del Rei, des de fa "més de dos mesos" existeixen converses entre el personal de Zarzuela i representants del Govern espanyol sobre l'abast del control de la institució a la futura Llei de Transparència.

Contingut patrocinat