Publicat 22/02/2022 11:51

ERC creu que Podem busca titulars amb la seva elctrica pública i demana renegociar les concessions per abaixar preus

El portaveu d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián
Marta Fernández Jara - Europa Press

MADRID 22 febr. (EUROPA PRESS) -

El portaveu d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, ha dit que a Unides Podem "hi ha qui pensa més en els titulars" a l'hora de presentar una empresa pública d'energia, perqu dubta de l'efectivitat a curt termini, i ha apostat per renegociar les concessions de les installacions de generació amb les elctriques per abaixar els preus.

En vista del debat de la proposició de llei que el grup confederal defensa aquest dimarts en el ple del Congrés, Rufián ha dit que la seva música "sona molt bé i potser és una solució a llarg termini", per que en la situació actual "est abocada al fracs".

"AMB EL MERCAT ACTUAL ÉS INÚTIL"

"S'ha demostrat amb les experincies de Barcelona i Cadis que, amb el mercat actual, absolutament liberalitzat i amb les elctriques amb un poder terrible, impulsar en aquest mercat una empresa pública sense altres mitjans per competir amb aquestes empreses és inútil", ha dit, en una roda de premsa a la cambra baixa abans de la reunió de la mesa i la junta de portaveus d'aquest dimarts.

Per aix, ha assenyalat que la seva proposta en aquest mbit és "renegociar la concessió de les centrals hidroelctriques amb aquestes grans companyies": "Dir-los: Mira, si no controles preus i mires només pel benefici en un bé comú com aquest, potser aquesta renovació no ser tan senzilla, o no tants anys, o no ser", ha explicat, i ha lamentat que el govern central no els ha fet "gaire cas".

"ES PENSA MÉS EN TITULARS QUE A APROFITAR LES OPORTUNITATS"

Sense revelar el sentit del seu vot per a l'admissió a trmit o no d'aquesta proposta d'Unides Podem, Rufián ha assegurat que la seva formació "sempre estar a favor de qualsevol iniciativa que, almenys a llarg termini, millori la vida de la gent".

No obstant aix, ha recordat la situació de la reforma laboral i ha destacat com es va renunciar a modificar-la per evitar que la patronal CEOE sortís de l'acord, per que ara, amb la pujada del salari mínim, no hi ha hagut cap problema per fer-ho sense comptar amb els empresaris.

"Crec que hi ha qui pensa més en titulars que en realment aprofitar totes les oportunitats que tenim per millorar la vida de la gent", ha explicat Rufián, que ha assenyalat que una empresa pública d'energia "quedar molt bé en el titular" per també cal veure "contra qui, com es fa, com es finana, o com competeix".

Contingut patrocinat