Actualitzat 21/12/2020 16:06

ERC continua al capdavant de les catalanes però perd posicions mentre JxCat puja

El vicepresidente de la Generalitat, Pere Aragonès
EUROPA PRESS

MADRID, 21 des. (EUROPA PRESS) -

ERC lidera l'enquesta sobre les eleccions catalanes del baròmetre de desembre del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), tot i que s'aprecia una reculada dels republicans i una pujada de Junts; mentre que el PSC es consolida com l'alternativa no independentista.

En vista de les eleccions catalanes del 14 de febrer, i tal com va fer al novembre, el CIS ha reforçat el treball de camp i ha afegit 1.000 enquestes més en el sondeig per anar preparant l'enquesta preelectoral que farà abans dels comicis.

En aquest sentit, ERC repeteix com el partit amb més vot decidit amb un 16,7%, però recula respecte al novembre, quan marcava un 20,5%; mentre que Junts obté un 9,9%, quan fa un mes recollia el 8,1%, fins i tot abans de conèixer-se la victòria de Laura Borràs en les primàries.

ERC continua sent el partit més ben valorat per presidir la Generalitat, amb el 19,4% dels enquestats, però en tan sols un mes ha perdut gairebé dos punts en relació amb el 21,8% del mes de novembre; mentre Junts escala del 9,3 a l'11,5%.

A més, el 42,1% dels enquestats qualifica la gestió del Govern de dolenta o molt dolenta i només l'aprova el 15,2%.

De la seva banda, el PSC es consolida com l'alternativa no independentista i presenta una intenció directa de vot del 14,3%, gairebé un punt menys que el mes anterior, i el 16% dels enquestats volen que governi la Generalitat.

EN COMÚ, PER DAVANT DE CIUTADANS

Pel que fa al vot decidit, darrere d'ERC, els PSC i Junts, hi figuren En Comú (7,6%), Cs (6,8%), CUP (4,5%), PP (3,5%) i Vox i PDeCAT (l'1,5%). Això sí, una quarta part dels enquestats encara no sap o no contesta quin partit votarà.

El president d'ERC, Oriol Junqueras, repeteix en primer lloc amb una nota de 5,2 punts, seguit del ministre socialista Salvador Illa (4,8) i del diputat d'En Comú Jaume Asens amb 4,4, tot i que cap dels tres opta a un escó al Parlament.

Per darrere, hi apareixen el candidat del PSC, Miquel Iceta, amb 4,2, que empata amb la candidata d'En Comú, Jesica Albiach, i més lluny Carles Puigdemont, líder de Junts, amb 3,8.

EL CIS NO PREGUNTA PER ARAGONÉS NI BORRÀS

Amb tot, el CIS no pregunta per Pere Aragonés, malgrat que un 16,4% considera bona o molt bona la seva gestió, mentre que un 24,5% la desaprova.

Junqueras també és el preferit per ser president de la Generalitat segons el 17,7% dels entrevistats, seguit del socialista Miquel Iceta (15,1%) i l'expresident Puigdemont (13%).