BARCELONA, 12 abr. (EUROPA PRESS) -
ERC ha presentat aquest divendres una nova campanya a favor de la independència, '2014 Decidim Llibertat', en què defensarà la consecució d'un Estat propi per a Catalunya criticant l'"asfíxia econòmica" que té Catalunya per culpa del Govern espanyol, segons al·leguen.
En la roda de premsa de presentació, el secretari general adjunt del partit, Lluís Salvadó, ha explicat que la campanya parteix de la idea que la situació "insostenible" de l'arques de la Generalitat està causada per l'Estat, ja que incompleix amb els seus deutes, drena fiscalment Catalunya, i pel repartiment del dèficit.
Amb aquest punt de partida, la campanya uneix dos arguments: d'una banda, la necessitat de superar aquesta delicada situació financera dels comptes públics, i per l'un altre, la defensa que la solució passa per una independència que li permetria a Catalunya tenir una hisenda pròpia i deixar de dependre econòmicament de l'Estat.
L'objectiu final de la campanya és comunicar-se amb els ciutadans: "Han de ser conscients de quins són els nostres mals i, a partir de la informació --que proporciona ERC--, tenir més motius per convèncer a la gent que hem de donar un pas més cap a la llibertat nacional".
ERC ja ha format "400 quadres orgànics" del partit que seran els encarregats de transmetre els arguments de la campanya, ja sigui amb mètodes tradicionals --organitzant actes pel territori i repartint propaganda--, o a través de les xarxes socials.
Entre les idees que ERC intentarà transmetre es troben que la Generalitat no hauria de fer retallades amb una hisenda pròpia, que l'"espoliació fiscal" el 2009 va ser de més de 16.000 milions d'euros, que el deute de l'Estat amb Catalunya voreja els 10.000 milions d'euros o que el repartiment del dèficit és injust.
La informació que ERC transmetrà a la ciutadania no dubta a situar per al 2014 la consulta d'autodeterminació, cosa que ja figura en el pacte signat amb CiU, i Salvadó ja ha avançat que per llavors el partit farà una nova campanya per defensar el 'sí' a la independència.
CAMPANYA DE CDC
La campanya també aborda el principal debat d'actualitat, el dels Pressupostos, i defensa la pròrroga pressupostària dels comptes de la Generalitat com a mínim fins que el Govern no conegui el nou objectiu de dèficit, cosa que a Catalunya només defensen CiU i ERC.
Aquesta iniciativa dels republicans arriba després que dilluns passat CDC presentés una campanya per defensar l'Estat propi cosa que, segons Salvadó, és casualitat però també "lògic i conseqüent" ja que els dos partits defensen la mateixa aposta sobiranista.
És la primera campanya que ERC organitza des que estrenés el seu nou logo, que manté el triangle amb les quatre barres de la senyera, però mentre fins ara només es llegia la paraula 'esquerra', ara es podrà llegir 'esquerra republicana'.