Publicat 13/07/2020 15:08

ERC avisa al Govern central que "queden 15 dies per posar data" a la taula de dileg

La portaveu d'ERC, Marta Vilalta
ERC

BARCELONA 13 jul. (EUROPA PRESS) -

La portaveu d'ERC, Marta Vilalta, ha avisat aquest dilluns al Govern central que "queden 15 dies per posar data" a la reactivació de la taula de dileg aquest mes de juliol si vol complir amb el compromís que va adquirir.

En roda de premsa, ha adms que no tenen cap novetat sobre la qüestió, per ha constatat que les eleccions basques i gallegues han passat i que ja no poden tenir cap "excusa".

També ha assegurat que estan en espera que el president de la Generalitat, Quim Torra, convoqui els partits i entitats independentistes per preparar la reunió: "Quan digui all hi serem, per anar el més fort possible i amb una posició consensuada a la taula de negociació".

"Encara hi ha temps de preparar al mxim la part catalana", ha sostingut Vilalta, malgrat reconixer que, davant els rebrots de la pandmia de coronavirus, ha estat complicat centrar-se en altres qüestions.

EH BILDU I BNG

Després de les eleccions al País Basc i Galícia, la portaveu d'ERC ha felicitat les seves "organitzacions germanes", EH Bildu i BNG, pels resultats electorals.

"Han estat uns resultats extraordinaris. Constatem que les esquerres independentistes i sobiranistes s'obren pas arreu", ha reivindicat.

En la seva opinió, aquest resultat a les urnes demostra que els ciutadans aposten per alternatives que passen "per l'esquerra, per aplicar receptes diferents, pel feminisme, la justícia social, l'autodeterminació i la independncia"