BARCELONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Agricultura de la Generalitat, Teresa Jordà, ha participat aquest dissabte en la primera convenció de dones electes i càrrecs d'ERC a Pineda de Mar (Barcelona), des d'on ha assegurat que el partit té el repte de "doblar" el nombre de dones en les institucions.
En declaracions als mitjans, Jordà ha dit que ERC és un partit feminista que entén aquest moviment "no solament com a revolució social per acabar amb la desigualtat de gènere", sinó també com a revolució de pensament.
Ha explicat que la convenció s'ha organitzat a les portes d'unes eleccions municipals i que el partit ja compta amb 50 alcaldesses, 800 regidores, 22 diputades i més de 350 càrrecs orgànics.
La sotssecretària general de dones d'ERC i directora general d'Igualtat de la Generalitat, Mireia Mata, ha indicat que els procupa la feminització del partit "però encara més la feminització de la política" i de les polítiques públiques.
Ha assegurat que les polítiques amb "mirada de dona" contribueixen a la igualtat d'oportunitats i a la república, i ha reivindicat la figura de l'expresidenta del Parlament Carme Forcadell, la secretària general d'ERC, Marta Rovira, l'exconsellera Dolors Bassa, i l'exconsellera Meritxell Serret.