Publicat 13/08/2015 14:13

ERC advoca per regular el top manta i incorporar-lo als mercats ambulants

BARCELONA 13 ago. (EUROPA PRESS) -

El secretari general adjunt d'ERC, Lluís Salvadó, ha advocat aquest dijous per obrir un debat sobre la necessitat de regular el top manta, i ha apuntat que una possible solució passa per incorporar-los als mercats ambulants tal com, ha dit, s'ha fet ja amb èxit en altres països.

En declaracions als periodistes, ha considerat que és el moment d'"obrir un debat a fons sobre una activitat que ja porta moltes dècades portant-se a terme als municipis de costa" catalans, i ha advocat per regular aquesta activitat i incorporar-la dins del circuit de l'economia legal.

"És important que es porti a terme una acció de fons per introduir dins del circuit a tot aquest conjunt de gent", ha remarcat, i ha considerat que Catalunya hauria de ser capaç d'actuar per posar final a una activitat com el top manta per transformar-la en una activitat dins de la legalitat.

Salvadó ha aplaudit que el conseller d'Interior, Jordi Jané, hagi demanat comparèixer al Parlament per donar explicacions sobre els fets, ja que ha considerat "imprescindible" aclarir els dubtes que puguin existir al voltant de l'operació dels Mossos d'Esquadra a Salou (Tarragona) que ha acabat amb un home mort en precipitar-se des d'un balcó.

El dirigent republicà ha considerat que l'operació és "prou important i delicada" com perquè existeixi la màxima transparència i s'aprofundeixi en les explicacions, tot i que ha insistit a destacar que fins ara Jané ha actuat amb celeritat desplaçant-se fins a Salou i investigant els fets.

Contingut patrocinat