Actualitzat 14/07/2022 17:15

ERC abandona el Congrés després de la intervenció de Vox sobre Puig Antich

La diputada d'ERC, Carolina Telechea
Eduardo Parra - Europa Press

MADRID, 14 jul. (EUROPA PRES) -

Els diputats d'ERC presents a l'hemicicle del Congrés dels Diputats durant el debat de la llei de memòria democràtica han abandonat el Saló de Plens quan el diputat de Vox Francisco José Contreras ha assegurat que a Salvador Puig Antich no se'l va condemnar a mort per ser "anarquista", sinó per "matar un policia".

Durant la seva intervenció, Contreras ha assenyalat que el jove català, executat amb el garrot vil el 2 de març del 1974, no va ser condemnat "pel fet de ser anarquista, sinó per haver matat un policia". Ha apuntat que es deia Francisco Anguas i que tenia 24 anys.

La portaveu adjunta d'ERC, Carolina Telechea, que precisament havia llegit escrits d'Antich durant el debat, ha interpretat les paraules del diputat de Vox com una "justificació de l'assassinat" del jove antifranquista. "Això és un delicte, és apologia del franquisme", ha dit.

"No compartirem espai amb els hereus del franquisme", ha proclamat Telechea, ja al passadís, després d'abandonar l'hemicicle juntament amb els seus companys.