Publicat 12/3/2019 19:02:25CET

Equilibri entre naturalesa, progrés i salut, eix central per expandir la Marca Andorra al món

CREA

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 12 Març (EUROPA PRESS) -

La Confederació Empresarial Andorrana (CEA) ha presentat aquest dimarts al Consell General --Parlament-- el projecte Marca Andorra, fruit de 8 anys de feina i que se centrarà a donar a conèixer el país sota la idea central de l'equilibri que ofereix gràcies a la seva naturalesa, progrés i salut.

Aquest equilibri se sustenta, tal com figura en el document de presentació de la Marca Andorra, en aspectes com que el PIB per càpita d'Andorra se situa entre els 20 millors del món, que ofereix un dels millors sistemes sanitaris --segons Lancet Report--, que el 90% del territori està preservat i protegit, i que per la seva altitud és ideal per practicar esports d'alt rendiment com el ciclisme o l'esquí.

La decisió de vincular l'equilibri amb Marca Andorra s'ha pres després de dur a terme al voltant de 60 entrevistes a persones influents del país, sumat a un miler d'enquestes en mercats internacionals i a 500 enquestes a la població andorrana.

Competia amb dos conceptes més: un país on es pot 'connectar amb la vida' i un 'país laboratori de benestar', ha explicat durant la presentació Gonzalo Vilar, director d'estratègia de Bloom Consulting, empresa que ha col·laborat en el projecte.

22 ACCIONS PER EXPANDIR LA MARCA ANDORRA

Una vegada s'ha arribat a aquest punt, s'ha posat en marxa la tercera fase, que consisteix, ha informat Vilar, a iniciar polítiques i projectes que omplin de contingut la Marca Andorra durant els propers tres anys.

Són en total 22 accions, que començaran amb la creació d'una fundació independent però que comptaran amb la implicació del sector públic i privat, per posicionar Andorra al món.

També destaquen la potenciació dels actuals clústers d'esport i de benestar, per encarar-los sobretot en el que ofereixen les muntanyes andorranes, la creació d'un certificat de turista sostenible per fomentar la protecció de la naturalesa o l'impuls d'un campus d'estiu 'Better life' que aculli joves d'arreu del món perquè puguin conèixer Andorra en primera persona.

L'acte d'aquest dimarts ha comptat amb la participació de nombroses personalitats polítiques i entitats empresarials: a tots ells la CEA els ha demanat la seva ajuda i compromís per expandir la Marca Andorra al món.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.