Publicat 17/10/2017 14:54

Engel & Völkers duplica la seva oferta d'obra nova a Barcelona

Promoció d'Engel & Völkers
ENGEL & VÖLKERS

BARCELONA, 17 oct. (EUROPA PRESS) -

Engel & Völkers ha duplicat aquest 2017 el nombre de promocions d'obra nova o gran rehabilitació comercialitzades a Barcelona fruit de la tendència alcista iniciada a la ciutat després de la crisi, per la qual cosa la companyia preveu que aquesta divisió aconsegueixi un creixement del 25% el 2018.

La immobiliària alemanya, especialitzada en la intermediació d'immobles d'alt estànding, participarà en el Barcelona Meeting Point, que obre les seves portes aquest dimecres en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, on presentarà un total de 60 promocions d'obra nova, 15 de les quals comercialitza en exclusiva.

El director de Property Development d'Engel & Völkers Barcelona, Jorge Campreciós, ha explicat que les zones de més oferta són les perifèriques, si bé el centre de la ciutat és el que acumula més sol·licituds: "La demanda continua sent molt alta al centre, però el valor del producte ha augmentat tant que el client decideix comprar en zones no tan cèntriques".

Quant als preus, els districtes de Les Corts, Eixample i Gràcia, per aquest ordre, són els més cars, amb un cost mitjà per metre quadrat de 7.500 euros, 6.900 euros i 6.500 euros, respectivament.

I és que la capital catalana manté la tendència alcista de preus en habitatges d'obra nova però també en segona mà, si bé l'increment mitjà del 15% es reparteix de forma desigual entre les diferents zones, ja que, per districtes, la pujada aconsegueix el 22% a Ciutat Vella, seguida d'un 15% a Eixample i Sants Montjuic, un 12% en Guinardó i un 8% en Les Corts.

A més, malgrat que l'augment dels preus de les promocions i de l'habitatge de segona mà és molt similar, el valor de les primeres és aproximadament un 15% superior a la usada.

EL 60% SÓN INVERSORS ESTRANGERS

Els inversors estrangers cada vegada s'interessen més pel mercat d'obra nova a Barcelona, ja que suposen el 60% dels compradors en aquest segment, i procedeixen, principalment, de França, Suïssa, Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Turquia, Suècia i països d'Amèrica Llatina, com Argentina i Colòmbia.

Segons Campreciós, el comprador d'habitatge d'obra nova "té molt clar que vol només obra nova i en el 80% dels casos descarta els productes de segona mà".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés