GIRONA 3 maig (EUROPA PRESS) -
Endesa ha installat 52 caixes niu en suports elctrics de l'Alt Empord (Girona) amb l'objectiu de potenciar la conservació i reproducció del xoriguer petit ('Falco naumanni') a la comarca, informa la companyia en un comunicat.
És una mena d'au de rapinya --el més petit dels falcons-- que es va extingir a Catalunya i que, grcies als projectes de cria en captivitat i reproducció de la Generalitat, ara torna a criar a la plana de Lleida i a l'Alt Empord, amb unes 50 parelles a cada lloc.
L'espcie est protegida i continua catalogada com amenaada en la categoria de vulnerable, per la qual cosa en collaboració amb la Conselleria d'Acció Climtica, Alimentació i Agenda Rural, Endesa ha collocat els 52 equips a 28 torres elctriques de diferents línies de mitjana i baixa tensió situades al municipi de Mollet de Peralada.